قیام ۲۹ بهمن راهگشای پیروزی انقلاب شد/ لزوم احیای وحدت و همدلی در کشور
قیام ۲۹ بهمن راهگشای پیروزی انقلاب شد/ لزوم احیای وحدت و همدلی در کشور

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز راهگشای قیام های دیگر نقاط کشور و عامل تسریع در پیروزی انقلاب اسلامی شد. به گزارش شهریار، آیت الله محمد علی آل هاشم در مراسم شب شعر و خاطره گویی ۲۹ بهمن تبریز […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز راهگشای قیام های دیگر نقاط کشور و عامل تسریع در پیروزی انقلاب اسلامی شد.

به گزارش شهریار، آیت الله محمد علی آل هاشم در مراسم شب شعر و خاطره گویی ۲۹ بهمن تبریز اظهار داشت: سال به سال نقش و جایگاه ۲۹ بهمن در تاریخ ایران اسلامی پررنگ تر می شود و امسال نیز مقام معظم رهبری حق مطلب را در مورد نقش تبریز و آذربایجان در دوران انقلاب اسلامی به ویژه قیام ۲۹ بهمن ادا فرمودند.

وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم نخبگان حوزه و دانشگاه و پژوهشگران انقلاب گروهی تشکیل داده و ضمن تحلیل و پژوهش در مورد محورهای مختلف سخنان اخیر مقام معظم رهبری، کتابی برای سال بعد آماده کنیم.

آل هاشم با بیان اینکه قیام ۲۹ بهمن یکی از فرازهای انقلاب اسلامی است، این رویداد مهم تاریخی را یکی از حلقه های زنجیره تشدید روند انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، اگر قیام تبریز نبود شاید قیام قم فراموش می شد ولی قیام ۲۹ بهمن تبریز، قیام ۱۹ دی قم را به قیام ملی بدل کرد.

وی قیام مردم تبریز را عامل افزایش مقبولیت زعامت سیاسی امام خواند و تصریح کرد: نباید نقش شهید آیت الله قاضی در دوران انقلاب و قیام مردم تبریز مورد غفت قرار گیرد.

امام جمعه تبریز در ادامه صمیمیت، وحدت و همدلی در جامعه را از اصلی ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز نیز اگر بخواهیم انقلاب اسلامی پیروزمندانه تداوم یابد نیازمند تحقق همان عوامل در سطح جامعه هستیم.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه احیای وحدت و همدلی نیاز اصلی کشور است افزود: امروز بعد از گذشت ۳۴ سال از ارتحال امام راحل(ره) نظام اسلامی با تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری با همان صلابت تداوم دارد.

امام جمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه باید نقش شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی همواره مورد تاکید قرار گیرد از رسانه ملی خواست گفتمان انقلاب اسلامی را در گفتگو با پیشکسوتان و مبارزان دوران انقلاب ثبت و ضبط نماید.

وی در پایان از شورای شهر، شهرداری تبریز به ویژه شهرداری منطقه ۵ در برگزاری این مراسم تقدیر کرد.

در این مراسم تنی چند از مبارزان دوران انقلاب در تبریز خاطرات خود را از دوران مبارزات دهه های ۴۰ و ۵۰ بیان کرده و بر نقش علمای بزرگی چون آیت الله شهید قاضی، آیت الله بنی فضل و حجت الاسلام انزابی در شکل دهی خروش مردم تبریز تاکید کردند.

آقایان ارسلانی، ساریخانی و اصلانزاده در خاطرات خود از نقش آیت الله شهید قاضی در رهبری تحرکات انقلابی تبریز گفته و عنوان داشتند که رویداد بزرگ ۲۹ بهمن، بدون حضور و رهبری آیت الله قاضی امکانپذیر نبود.

در ادامه این جلسه نیز سهیلا باقریان و جلال محمدی دو تن از شاعران بنام تبریز در مدح انقلاب اسلامی شعرسرائی کردند.

پخش تصاویر مستند مربوط به انقلاب مردم تبریز در سال ۵۷، تجلیل از خانواده های معظم شهدای انقلاب و ۲۹ بهمن تبریز و تقدیر از هنرمندانی که در حوزه انقلاب و ۲۹ بهمن فعالیت داشته اند نیز از دیگر محورهای این مراسم بود.