قطع درختان فقط با مجوز کمیسیون حفظ و گسترش سازمان پارک‌ها انجام می‌شود
قطع درختان فقط با مجوز کمیسیون حفظ و گسترش سازمان پارک‌ها انجام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا و به‌نقل از روابط عمومی ناژوان شهرداری اصفهان، مهدی قائلی با اشاره به قطع یک اصله درخت در جاده سلامت ناژوان طی روزهای اخیر اظهار کرد: کارشناسان، ناظران عالی و گروه‌های تخصصی نظارتی مستمر از عرصه پارک‌ها و فضای سبز بازدیدهای کارشناسی و نظارتی دارند. […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به‌نقل از روابط عمومی ناژوان شهرداری اصفهان، مهدی قائلی با اشاره به قطع یک اصله درخت در جاده سلامت ناژوان طی روزهای اخیر اظهار کرد: کارشناسان، ناظران عالی و گروه‌های تخصصی نظارتی مستمر از عرصه پارک‌ها و فضای سبز بازدیدهای کارشناسی و نظارتی دارند.

وی افزود: یکی از این گروه‌های کارشناسی و نظارتی در مجموعه سازمان پارک‌ها و فضای سبز، گروه کارشناسی و نظارتی کنترل و پایش سلامت درختان در برابر آفت‌ها است که طی بازدید کارشناسی نسبت به شناسایی، علامت‌گذاری و ابلاغ دستورالعمل دفع آفات، رفع خطر و یا قطع درخت اقدام می‌کند و در مورد درخت یاد شده نیز کارگروه کارشناسی نسبت به تشخیص اقدام و بر اساس مجوز کمیسیون حفظ و گسترش سازمان پارک‌ها و فضای سبز اقدام شده است.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان با بیان اینکه طوقه درخت قطع شده دارای آفت چوب‌خوار شده بود، خاطر نشان کرد: هر گونه رفع خطر یا قطع درخت توسط همکاران مدیریت ناژوان یا با نظارت ایشان صرفاً بر اساس مجوز کمیسیون حفظ و گسترش سازمان پارک‌ها و فضای سبز صورت می‌پذیرد.

قائلی گفت: شاید نگرانی ایجاد شده به علت اطلاع رسانی نامناسب همکاران در مدیریت ناژوان بوده است که مقرر بوده است در حین انجام این عملیات بنر اطلاع رسانی مرتبط که به مجوز کمیسیون مربوطه نیز اشاره شده در محل اقدام کند و در زمان مناسب نسبت به کاشت چند اصله جایگزین نیز اقدام شود که در این مورد بر اساس دستورالعمل اطلاع‌رسانی نشده است؛ بنابراین ضمن عذر خواهی از شهروندان دغدغه‌مند، به اطلاع می‌رساند مجدد موضوع تاکید و ابلاغ شد و امیدواریم رفع نگرانی از شهروندان صورت پذیرفته باشد.

وی ادامه داد: هرگونه قطع درخت در عرصه حتی اراضی تحت مالکیت شهروندان باید صرفاً با مجوز کمیسیون یاد شده صورت پذیرد که نظارت بر این مهم نیز در حال اقدام است.