عملیات همسطح‌سازی گذر کمر زرین آغاز شد
عملیات همسطح‌سازی گذر کمر زرین آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محمدباقر کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مشکلات پاساژ کمرزرین واقع در محدوده میدان امام علی (ع) دسترسی نداشتن آن به علت اختلاف سطح این مجموعه با سطح جلوخان مسجد جامع و میدان امام علی (ع) طی سال‌های گذشته و انجام عملیات عمرانی بوده است. […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

محمدباقر کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مشکلات پاساژ کمرزرین واقع در محدوده میدان امام علی (ع) دسترسی نداشتن آن به علت اختلاف سطح این مجموعه با سطح جلوخان مسجد جامع و میدان امام علی (ع) طی سال‌های گذشته و انجام عملیات عمرانی بوده است.

وی افزود: بر همین اساس، یکی از پروژه‌های مهم این محل، همسطح‌سازی گذر کمرزرین با میدان جلوخان است که موجب معضل رفت و آمد و نیز ترافیک در این محل شده است.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا سه ماه آینده عملیات اجرایی همسطح‌سازی پاساژ کمر زرین با میدان جلوخان به اتمام برسد.

کلاهدوزان بیان داشت: گذر کمرزرین و مقبره پیر پینه‌دوز باید با کف میدان جلوخان همسطح شود که تا کنون به دلایل اجتماعی و اقتصادی این مهم صورت نگرفته بود، اما شهرداری با فراهم شدن شرایط، خاک‌برداری گذر را به طول ۱۱۰ متر آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه هزینه اجرایی خاک‌برداری، مقام‌سازی و ساخت گذر با برآورد اولیه ۱۱ میلیارد تومان است، گفت: امیدواریم با استقرار کسبه چهار پاساژ طلا از جمله المهدی (عج)، سینایی، الغدیر و الزهرا (س) در پاساژ کمرزرین در سه ماهه نخست سال آینده این مجموعه به بهره‌برداری کامل برسد.

عملیات همسطح‌سازی گذر کمر زرین آغاز شد

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با انتقال کامل طلافروشان به مجموعه پاساژ کمرزرین عملیات تخریب چهار پاساژ نام برده انجام می‌شود و سال آینده گذر جلوخان تکمیل خواهد شد تا بر اساس پیش‌بینی انجام شده، تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری کامل برسد.

وی اظهار امیدواری کرد: با اصلاح این گذر بسیار مهم و اتصال خیابان آیت‌الله صافی به میدان جلوخان، همچنین افتتاح مجموعه عظیم تجاری-گردشگری زرین، تحول خوبی از لحاظ رونق کسب‌وکار و ورود گردشگر به این منطقه را شاهد باشیم.

کلاهدوزان گفت: میدان امام علی (ع) سال ۸۸ با وسعت ۳۲ هکتار احداث شد؛ این مجموعه عظیم علاوه بر اینکه موجب احیای میدان کهنه (قیام) شد، یک سری کاربری دیگر هم برای تأمین هزینه‌های میدان و آزادسازی آن تعریف کرد که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها بازار و مجموعه پاساژ کمرزرین است.