عملیات عمرانی احداث دو پارکینگ در منطقه ۱۰ آغاز می‌شود
عملیات عمرانی احداث دو پارکینگ در منطقه ۱۰ آغاز می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «مهدی اخ‌الصنایع» شهردار این منطقه در مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران با ارائه گزارشی از پیشرفت پروژه‌های عملیاتی و توسعه محله‌ای نواحی سه‌گانه منطقه گفت: در یکسال اخیر تلاش کردیم با انجام بازدیدهای میدانی از سطح […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «مهدی اخ‌الصنایع» شهردار این منطقه در مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران با ارائه گزارشی از پیشرفت پروژه‌های عملیاتی و توسعه محله‌ای نواحی سه‌گانه منطقه گفت: در یکسال اخیر تلاش کردیم با انجام بازدیدهای میدانی از سطح منطقه نسبت به نگهداشت و بررسی مشکلات اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.

وی افزود: در همین راستا، یکی از مهم‌ترین اقدامات اختصاص ۱۳ میلیارد تومان برای بهسازی و اجرای طرح اتصال انشعابات خانگی به اگوی شهری در محله جی است که این موضوع با جدیت در حال اجراست.

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: از ۴۰ کوچه اصلی محله جی، انهار ۲۵ کوچه جمع‌آوری و تبدیل به کانیو شده است و هم‌اکنون انشعابات خانگی ۵ کوچه در حال نصب است و باقیمانده تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

اخ‌الصنایع گفت: طبق آمار مرکز بازیافت زباله «آرادکوه» کهریزک، حدود ۷۴ تن زباله از انهار سطح منطقه جمع‌آوری و به این مرکز ارسال شده است که در زمینه لایروبی و پاکسازی انهار اقدامی جهادی در منطقه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: عملیات عمرانی دو پارکینگ زیر سطحی و طبقاتی شهرداری در محله بریانک و خیابان گلستانی تا ۲۰ مهر آغاز می‌شود که این دو محله از جمله محلات شلوغ و پرتردد منطقه محسوب می‌شوند.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: پروژه بزرگ ۲.۲ کیلومتری محور شهید رنجبر شاخه شرقی یادگار امام(ره)، عملیات تخریب و بازسازی میوه و تره بار آذرشهر، بهره‌برداری از ایستگاه تاکسی مترو بریانک از دیگر پروژه‌های در دست اقدام منطقه است.

جلوگیری از هدر رفت سرمایه و وقت با تدوین نظام مسائل محلات

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران یکی از مهم‌ترین ویژگی های مثبت شورای محله و تدوین نظام مسائل محلات را جلوگیری از هدر رفت سرمایه و وقت بیان کرد و گفت: در صورتی که هر کس در برابر محله‌ای که در آن زندگی می‌کند، احساس مسئولیت کند و به مشکلات آن توجه نماید، در مدت زمان کوتاهی فهرستی از ضرورت‌های قابل اجرا با محوریت فعالیت‌های عمرانی در هر محله تهیه می‌شود.

وی از آغاز فعالیت مشارکت محله ای در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: فراخوان ثبت نام معتمدان ادوار به عنوان ناظران مردمی شورای شهر تهران اعلام می شود و این افراد می توانند ثبت نام و با شورای محلات به عنوان ناظران شورای شهر تهران همکاری کنند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شناسایی و رفع مشکلات محله از طریق شورای محلات گفت: در دور اول نشست های مجمع مشورتی و تخصصی، مشکلات و مسائل محلات احصاء شد و در دور دوم این نشست ها به دنبال این هستیم که مصوبات و صورتجلسه برگرفته از مطالبات معتمدین مردمی و پیشرفت پروژه ها در محلات با دقت و جزئیات بررسی شود و در صورت لزوم پیگیری های لازم صورت پذیرد.

آقامیری بیان کرد: معتقدم با ارتباط قوی میان شبکه معتمدان محلات و مدیران شهری منطقه ضمن انسجام بیشتر این ارتباطات، مسائل و مشکلات شهروندان در فرصتی کوتاه در هر محله مرتفع می‌شود. بر اساس این گزارش، مصوبات و مطالبات نشست پیشین در این جلسه ارائه شد و تمام بندهای آن از جمله ساماندهی اتوبان نواب صفوی، نقاط بی دفاع شهری، کمبود سرانه های فرهنگی و ورزشی، بازسازی مدارس و اماکن مذهبی و کمبود پارکینگ به صورت کارگاهی و عملیاتی با مشارکت مدیران شهری، شهرداران نواحی و معتمدان محلات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/