عملکرد مناطق و سازمان ها صرفاً بر اساس جذب درآمد نیست
عملکرد مناطق و سازمان ها صرفاً بر اساس جذب درآمد نیست

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، عمار ایزدیار در جلسه شورای برنامه ریزی شهرداری با بیان این مطلب اظهار داشت: نظام ارزیابی مناطق صرفاً بر اساس جذب درآمد ارزیابی نشود و شاخص های دیگری همچون فعال کردن تعداد […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، عمار ایزدیار در جلسه شورای برنامه ریزی شهرداری با بیان این مطلب اظهار داشت: نظام ارزیابی مناطق صرفاً بر اساس جذب درآمد ارزیابی نشود و شاخص های دیگری همچون فعال کردن تعداد کدهای درآمدی، تعداد صدور پروانه، تعداد وصول چک های معوقه، جذب درآمد عوارض خودرو که بین شهرداری ها و دفاتر پیشخوان و … رقابت دارند، نیز لحاظ شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: به طور مثال در منطقه ٩ شهرداری کرج به اندازه منطقه ٣ فضا برای صدور پروانه و اخذ جرایم کمیسیون ماده صد وجود ندارد؛ پیشنهاد می‌کنم شاخص‌های مختلف احصا کنیم تا از زوایای دیگری موضوع را بررسی کنیم تا بفهمیم کدام منطقه بیشتر تلاش کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: در مجموع سازمان‌ها عملکردی که در سطح انتظار مجموعه مدیریت شهری است برآورده نکرده‌اند که این امر می‌طلبد تلاش بیشتری در این زمینه در باقی ماه‌های سال انجام دهند. با توجه به این‌که در مناطق ما بیشترین درآمد در آخر سال می‌آید اما این روند در سازمان‌ها معمولا کمتر اتفاق می‌افتد.

وی گفت: همکاران حقوقی و درآمد در مناطق تک تک به کسانی که از آنان طلبکاریم تماس بگیرند، سیاست تشویقی اخیر که به تصویب شورا رسیده را به آنها اعلام کنند و پیگیری برای وصول مطالبات شهرداری را داشته باشند.

وی افزود: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر کرج که ۶٠ درصد تخفیف به آنان داده می‌شود این امر را تبدیل به یک مشوق بکنند تا بتوانیم مطالبات مدیریت شهری را زودتر وصول کنیم.  

ایزدیار افزود: نیاز است که مصوبات ما از ستاد به بدنه کارشناسی منتقل شود. باید مسئولان ستادی جلسات توجیهی با بدنه کارشناسی برگزار کنند تا بتوانند آنان را توجیه کرده چون آنان مستقیم با همشهریان در ارتباط هستند.

عضو شورا گفت: ساخت پارکینگ در شهر کرج امر مهمی است که باید دوباره بر آن تاکید کرد. ما در ردیفی که بابت کسری پارکینگ در ماده صد می‌گیریم مکلف به تأمین پارکینگ در سطح شهر هستیم. اما عملا شاهد ساخت هیچ پارکینگی در سطح شهر نیستیم. باید حداقل ۲ یا ٣ پارکینگ در هسته مرکزی شهر کرج ایجاد کنیم.

ایزدیار تاکید کرد: لازم است کدهای درآمدی در حوزه‌های مختلف فعال شود. فعال کردن این کدها می‌تواند در بلندمدت موجب ایجاد درآمد پایدار برای شهر شود. در حوزه‌های مختلف حتی اگر ارزش ریالی پایینی داشته باشد اما می‌تواند در بلندمدت کمک شایانی به درآمد پایدار بکند.