جابجایی روزانه ۳۰۰ هزار نفر توسط خطوط اتوبوسرانی در تبریز/خرید ۱۴۷ اتوبوس در دوره فعلی مدیریت شهری
جابجایی روزانه ۳۰۰ هزار نفر توسط خطوط اتوبوسرانی در تبریز/خرید ۱۴۷ اتوبوس در دوره فعلی مدیریت شهری

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز از جابجایی روزانه ۳۰۰ هزار نفر مسافر توسط خطوط اتوبوسرانی خبر داد و گفت: تعداد ۷۰ هزار مسافر روزانه از طریق اتوبوس‌های بی آر تی جابجا می‌شوند. به گزارش شهریار، روح الله رشیدی صبح امروز در یکصد […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز از جابجایی روزانه ۳۰۰ هزار نفر مسافر توسط خطوط اتوبوسرانی خبر داد و گفت: تعداد ۷۰ هزار مسافر روزانه از طریق اتوبوس‌های بی آر تی جابجا می‌شوند.

به گزارش شهریار، روح الله رشیدی صبح امروز در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: بر اساس آمار کل ناوگان اتوبوسرانی تبریز ۶۹۹ دستگاه بوده که شامل اتوبوس‌های فعال و غیرفعال است و این  تعداد شامل ۶۵۹ دستگاه اتوبوس و ۴۹ دستگاه مینی بوس است.

رشیدی افزود: از میزان کل اتوبوس های موجود ۳۳۷ دستگاه فعال بوده و ۳۶۲ دستگاه غیرفعال است که عوامل مختلفی منجر به غیرفعال بودن این تعداد شده است. همچنین از اتوبوس‌های فعال نیز ۲۳۷ دستگاه برای بخش خصوصی و ۱۰۰ دستگاه مربوط به شهرداری است.

او خاطرنشان کرد: ۵۴ دستگاه در مسیر بی آر تی فعال بوده و بقیه در محلات مشغول خدمات رسانی هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه ۹۸ دستگاه اتوبوس غیرفعال با تعمیر می‌توانند به این ناوگان اضافه شوند، گفت: بر اساس گفته شرکت واحد اتوبوسرانی برای تعمیر این اتوبوس ها ۵۶ میلیارد تومان مورد نیاز است و این در حالی بوده که هزینه خرید این تعداد اتوبوس ۷۸۴ میلیارد تومان است.

رشیدی با اشاره به عملکرد درخشان شورای ششم در حوزه حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: از سال ۹۳ تا ۹۹ ۱۲۴ دستگاه اتوبوس در شهرداری تبریز خریداری شده بود این در حالی است که تنها از سال ۱۴۰۰ تا امروز ۱۴۷ دستگاه اتوبوس جدید خریداری و به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز همچنین یادآور شد: اگر خط یک مترو ۱۶ قطار داشته باشد و مدت زمان انتظار آن شش دقیقه باشد، ۱۲۰ هزار نفر جابجا خواهد کرد و اگر زمان انتظار در ایستگاه به زیر ۲ دقیقه برسد، پیش بینی می شود میزان جابجایی مسافر روزانه به ۱۸۰ هزار نفر برسد.

او با بیان اینکه ۵۴ درصد اتوبوس‌های خریداری شده مربوط به دوره فعلی مدیریت شهری است، افزود: در سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۹ دستگاه اتوبوس با اوراق مشارکت وارد شهر شدند. در سال ۱۴۰۱ نیز برای ۲۳۴ دستگاه قرارداد منعقد شد که تنها ۸۸ دستگاه تحویل گرفته شده است و در سال جاری نیز ۴۰ دستگاه اتوبوس تحویل گرفته ایم.

به گفته رشیدی، از سال ۱۴۰۰ تا امروز تعداد ۱۹۲ دستگاه اتوبوس از خط خارج شده اند که باید نسبت بین اتوبوس های جدید و از خط خارج شده رعایت شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در پایان خاطرنشان کرد: قانون سخت و زیان‌آور بودن شغل رانندگی در انگیزه رانندگان خدشه ایجاد کرده است که امیدوارم مدیران استانی در این خصوص وارد عمل شوند.