طرح نوماند در منطقه ۱۹ اجرا شد
طرح نوماند در منطقه ۱۹ اجرا شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی با بیان اینکه یکی از معضلات شهر تهران زباله‌ گردها هستند، اظهار کرد: این افراد برای جمع‌آوری پسماند بر سر مخازن می‌روند؛ در صورتی که اگر تفکیک زباله از قبل انجام و پسماند به مراکز مجاز […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی با بیان اینکه یکی از معضلات شهر تهران زباله‌ گردها هستند، اظهار کرد: این افراد برای جمع‌آوری پسماند بر سر مخازن می‌روند؛ در صورتی که اگر تفکیک زباله از قبل انجام و پسماند به مراکز مجاز تحویل داده شود، دیگر شاهد زباله گردی نخواهیم بود و پسماند به چرخه تولید بازگشته و به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

وی در خصوص فرآیند اجرایی این طرح با اشاره به اطلاع رسانی و آموزش به شهروندان بیان کرد: شهروندان می‌توانند با نصب نرم افزار شهرزاد و مراجعه به بخش نوماند، درخواست خود را برای تحویل و فروش پسماندهای خشک ثبت و روز و ساعت مراجعه ناوگان دریافت پسماند را طبق زمان‌بندی دلخواه خود اعلام کنند.

فرهادی خاطرنشان کرد: خرید از فروشگاه‌های منتخب شهروند، مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک، خرید از میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، شارژ کارت بلیت از مزایای استفاده از موجودی کیف پول شهروندان است که به‌ ازای تحویل پسماند خشک از آنها شارژ می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش آشنایی با طرح نوماند به شهروندان در سراهای محلات، کارکنان شهرداری، اصناف تجاری، انجمن اولیاء و مربیان و … توسط کارشناسان اداره مدیریت پسماند انجام شده است.

شهردار منطقه تصریح کرد: جدیدترین پل ارتباطی برای تکمیل چرخه مدیریت بهینه پسماند و نقش‌آفرینی شهروندان در حفظ محیط‌زیست، راه‌اندازی اپلیکیشن جمع‌آوری پسماند خشک از درب منازل، واحدهای تجاری و… است.

انتهای پیام /