آسفالت‌ریزی پنج هزار و ۱۹۹ تنی شهرداری تبریز طی هفته گذشته
آسفالت‌ریزی پنج هزار و ۱۹۹ تنی شهرداری تبریز طی هفته گذشته

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهرداری تبریز طی هفته گذشته از ۶ تا ۱۲ آذر با توزیع پنج هزار و ۱۹۹ تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در نقاط مختلف شهر گامی دیگر جهت ساماندهی معابر شهر و تسهیل تردد برداشته است. به گزارش شهریار، شهرداری تبریز در کنار اجرای پروژه های متعدد عمرانی خود […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهرداری تبریز طی هفته گذشته از ۶ تا ۱۲ آذر با توزیع پنج هزار و ۱۹۹ تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در نقاط مختلف شهر گامی دیگر جهت ساماندهی معابر شهر و تسهیل تردد برداشته است.

به گزارش شهریار، شهرداری تبریز در کنار اجرای پروژه های متعدد عمرانی خود اقدام به ارائه خدمات محله‌ای کرده و انجام آسفالت‌ریزی های متعدد در نقاط مختلف شهر در دستور کار مناطق دهگانه قرار گرفته است.

نتایج نظرسنجی واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز نشان می دهد، ۵۲ درصد از شهروندان تبریزی خواستار اولویت‌دهی اساسی به پروژه آسفالت‌ریزی معابر در بودجه سال ۱۴۰۳ هستند. بر همین اساس شهرداری تبریز با تمام توان خود در صدد پاسخ به این مطالبه شهروندی و عمل به رسالت عمرانی پای کار است.

آسفالت ریزی اساسی و لکه گیری موضعی یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری تبریز در سال جاری است و برای تحقق این امر مهم  بودجه عمرانی امسال را به نسبت سال قبل ۲.۵ برابر افزایش داده است.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز معتقد است، امسال بهترین فرصت نهادینه کردن ناحیه محوری در شهرداری است چرا که اجرای ناحیه محوری، بسترسازی مطلوبی برای مدیریت محله محوری شهر  و بهبود کیفیت آسفالت ریزی در محلات را در پی خواهد داشت.

شهرداری با همراهی شورای اسلامی شهر تبریز بودجه آسفالت امسال را به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داده است. همچنین مدیریت شهری علاوه بر افزایش حجم آسفالت توزیع شده در شهر، با خریداری معدن مصالح ساختمانی، دور خیز افزایش کیفیت آسفالت و کاهش هزینه های تولید را در دستور کار خود قرار داده است.

سامان احمدزاده، معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به محدودیت فصل کاری و شرایط جوی پروژه های آسفالت ریزی و خدمات محله‌ای به مناطق دهگانه شهرداری تبریز طی هفته نخست آذر تاکید کرد، ساماندهی آسفالت معابر هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

در این مطلب نگاهی به آمار آسفالت‌ریزی طی هفته گذشته داشته‌ایم و به تفکیک میزان تناژ و نقاط آسفالت‌ریزی در هر منطقه بررسی شده است.

منطقه ۱

طی هفته گذشته شهرداری منطقه ۱ تبریز با توزیع ۳۷۳ تن آسفالت در سطح معابر منطقه جهت آسفالت اساسی و لکه گیری اقدام کرد.

بر همین اساس مسیرهایی در معابر بیلانکوه، خیابان استاندارد، محلاتی از احمدآباد و همچنین مدرسه رضوان در یوسف آباد آسفالت ریزی شدند.

منطقه ۲

منطقه ۲ تبریز طی هفته گذشته با  ۳۱۳ تن آسفالت به بهسازی معابر اقدام کرده است.

آسفالت ریزی کوچه نجم یاغچیان و مقابل مجتمع نگارستان جاده باسمنج، محوطه دو مدرسه فاطمه الزهرا (س)، کوی دادگستری و موحدیان شهرک یاغچیان از جمله فعالیت های آسفالت ریزی هفته گذشته این منطقه بود.

منطقه ۳

شهرداری منطقه ۳ تبریز نیز طی هفته گذشته نسبت به آسفالت ریزی ۶۸۷ تنی در خیابان ملاصدرا، کوی هلال احمر واقع در خیابان حافظ و محلات دیگری از منطقه اقدام کرده است.

منطقه ۴

شهرداری منطقه ۴ تبریز نیز طی هفته گذشته با آسفالت ریزی یک هزار و ۵۶ تنی در راستای بهسازی معابر خود اقدام کرد.

بر همین اساس خیابان های پاسداران (کوی آقاوندی)، منجم (پشت بیمارستان علوی)، شمس تبریزی (امیرخیز)، امیرکبیر، شهید ابراهیم پور، کوی مهران، کوی شهرام، قدس، بهار شرقی، قطران، لاله زار، حجتی، دکتر قریب، شهیدان ذاکر، شهید خلیلی، سربازی، کوی پاشایی، نظام پزشکی، آذربایجان، کوی سعدی، کوی گلستان، پامچال، ورزش، میدان معلم و … از جمله خیابان‌ ها، محل‌ها و معابری است که توسط معاونت‌های فنی عمرانی و خدمات شهری منطقه لکه‌گیری و آسفالت‌ریزی اساسی شده است.

 شهرداری منطقه ۴ طی هفته گذشته در مقایسه با مناطق دهگانه شهرداری تبریز، بیشترین حجم آسفالت ریزی را به خود اختصاص داد.   

منطقه ۵

شهرداری منطقه ۵ تبریز در هفته گذشته توزیع یک هزار تنی آسفالت در معابر میدان بسیج به سمت تبادل امام علی (ع) تبریز، دور برگردان کوی گاز واقع در ۳۵ متری باغمیشه در دستور کار خود قرار داد.

منطقه ۶

شهرداری منطقه ۶ تبریز طی هفته گذشته با آسفالت ریزی ۹۶۱ تنی در جهت بهسازی معابر خود اقدام کرده است.

طی هفته گذشته این میزان از آسفالت در مسیرهای شهرک امام خمینی (ره) ما بین بلوک های ۱۶۷ و ۱۶۸ و مقابل بلوک ۱۲۳ و ۱۶۸، شنب غازان جنب مسجد منا، آناخاتون کوی صدف، کوی صنعتی رود، خیابان تلاش، خیابان خطیب، کوی بنی هاشم، ورودی بلوک‌های ۳۴ و ۳۵ واقع در جاده سنتو توزیع شده است.

منطقه ۷

منطقه ۷ تبریز نیز آسفالت ریزی ۱۷۷ تنی را در مسیرهای آخماقیه کوی اول، محله قنبر آباد و کوی شهریار خلجان را انجام داده و این مسیرها طی هفته گذشته به صورت اساسی و یا لکه گیری آسفالت ریزی شده اند.

منطقه ۸

شهرداری منطقه ۸ تبریز نیز با ۹۹ تن آسفالت در کوچه امام جمعه و آرامیان طی هفته اخیر، عملیات آسفالت ریزی انجام داده است.

منطقه ۹

منطقه ۹ تبریز همچنین  طی هفته گذشته با توزیع ۹۵ تن آسفالت در مسیر خیابان معراج شمالی و … در دستور کار خود قرار داده است.

منطقه ۱۰

شهرداری منطقه ۱۰ تبریز نیز آسفالت ریزی ۴۳۸ تنی را طی هفته گذشته در معابر شهرک ارم ۱۲ متری کوچه اول، کوی رمضان اصغری واقع در خلیل آباد، خیابان لیل آبادی کوچه درمانگاه و کوچه چهارم واقع در خیابان شهید مدنی آسفالت‌ریزی شده است.

شهرداری تبریز در راستای بهسازی معابر و ترمیم آسفالت از ابتدای سال جاری تا به امروز ۲۸۳ هزار و ۲۲ تن آسفالت ریزی در سطح شهر تبریز انجام داده است.

از ابتدای سال جاری تا ۱۲ آذر، منطقه یک با توزیع ۳۷ هزار و ۸۸ تن آسفالت در رتبه نخست آسفالت ریزی، منطقه ۶ با توزیع ۳۶ هزار و ۴۷۸ تن آسفالت در رتبه دوم و منطقه ۴ نیز با توزیع ۳۱ هزار و ۶۸۸ تن آسفالت سومین منطقه با بیشترین توزیع آسفالت قرار گرفته است.