ضرورت راه‌اندازی شهرک کارگاهی صنایع/ میدان میوه تره‌بار توسعه یابد
ضرورت راه‌اندازی شهرک کارگاهی صنایع/ میدان میوه تره‌بار توسعه یابد
شهردار شهرکرد گفت: احداث شهرک‌های صنایع کارگاهی در حریم شهر توسط شهرداری و همکاری دستگاه‌هایی همچون راه و شهرسازی یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری می‌باشد که باید مورد توجه سازمان قرار گیرد.

محمدحسین واحدیان در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اظهارداشت: اتخاذ تدابیر لازم برای ایجاد و احداث شهرک‌های صنایع کارگاهی در حریم شهر توسط شهرداری و همکاری دستگاه‌هایی همچون راه و شهرسازی یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری می‌باشد که باید مورد توجه سازمان قرار گیرد.

وی افزود: در همین راستا باید مکان‌هایی را شناسایی و به متولیان امر پیشنهاد دهیم تا با احداث شهرک صنایع کارگاهی، مشاغلی که برای شهروندان در شهر دغدغه ایجاد کردند به این شهرک منتقل شوند.

شهردار شهرکرد یکی از رسالت‌های سازمان ساماندهی مشاغل را عرضه مستقیم کالا دانست و بیان کرد: هدف از عرضه مستقیم کالا، کاهش قیمت برای مصرف کننده و کوتاه کردن دست واسطه‌گر می‌باشد که محصول با قیمت نازل‌تر و کیفیت مطلوب‌تر به دست مصرف کننده برسد.

واحدیان ادامه داد: اقدامات خوبی در روز بازارهای شهر رقم خورده اما کافی و در شأن مردم مرکز استان نیست بنابراین باید برای عرضه محصولات تولیدی استان در نقاط مختلف شهر فروشگاه‌هایی تعریف شود که همه مردم به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

وی گفت: لذا می‌طلبد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار دغدغه‌ها در بازار روزها و فروشگاه‌ها کاهش یابد.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: زمانی که عرصه برای عرضه کالا وجود نداشته باشد بنابراین سدمعبر و دستفروشی در شهر افزایش می‌یابد که علاوه‌بر برهم زدن سیما و منظر شهری موجب ایجاد ترافیک در شهر می‌شود.

واحدیان با بیان اینکه در راستای استفاده از ظرفیت حیات شب در شهر می‌توان بازارچه‌های شب را راه‌اندازی کرد، خاطرنشان کرد: ساماندهی روز بازارها و بازار شب در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کیوسک‌ها در سیمای شهر تاثیرگذار هستند، گفت: حدود 70 کیوسک در سطح شهر وجود دارد که باید ساماندهی آن‌ها از لحاظ شکل و ظاهر و نحوه خدمات دهی ساماندهی شوند به گونه‌ای که به صنوف شهری نیز آسیب وارد نکنند.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه تنها یک میدان میوه و تره‌بار مرکزی در شهرکرد وجود دارد گفت: نظارت بر کیفیت و کمیت میدان باید در دستور کار قرار داده شود و توسعه غرف در بحث میوه و تره‌بار، صیفی جات، خشکبار و میوه خشک و بخش‌هایی برای بسته‌بندی و سردخانه نیز ضروری است.

  • نویسنده : آرمانشهر چهارمحال و بختیاری/سما عسگری