ضرورت بهره مندی از ظرفیت گردشگری مقبره “سربازان گمنام قم‌تپه” تبریز
ضرورت بهره مندی از ظرفیت گردشگری مقبره “سربازان گمنام قم‌تپه” تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر تبریز به ضرورت بهره مندی از ظرفیت بالقوه گردشگری در مقبره پارک سربازان گمنام قم‌تپه تاکید کرد. به گزارش شهریار، حجت الاسلام زعفرانچیلر در جریان بازدید از مقبره سربازان گمنام در بوستان قم‌تپه گفت: این مقبره نیازمند برخی اصلاحات و مرمت است […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر تبریز به ضرورت بهره مندی از ظرفیت بالقوه گردشگری در مقبره پارک سربازان گمنام قم‌تپه تاکید کرد.

به گزارش شهریار، حجت الاسلام زعفرانچیلر در جریان بازدید از مقبره سربازان گمنام در بوستان قم‌تپه گفت: این مقبره نیازمند برخی اصلاحات و مرمت است تا بتوان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری موضوعی  تبریز به شهروندان و گردشگران معرفی کرد.

او با تمجید از اقدامات انجام یافته در گذشته اظهار داشت: نیاز اصلی این مقبره، برنامه ریزی اساسی برای معرفی به شهروندان و گردشگران است.

زعفرانچیلر تاکید کرد: باید ضمن مرمت این مجموعه، تاریخ شفافی از رخدادهای جنگ جهانی دوم در تبریز نیز جمع آوری شده و در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.

این مقبره در راستای تکریم خاطره رشادت تاریخی پنج شهید شهریور ۱۳۲۰، در محل پارک سربازان گمنام احداث شده ‌است.

گفتنی است، گورستان تاریخی قوم‌تپه، مدفن پنج سرباز جنگ جهانی دوم است که با سنگرگرفتن در پل آجی‌چای، مانع پیش‌روی متجاوزین شوروی شدند و بعد از دو روز، در حالی که هیچ گلوله‌ای برای ادامه جنگ نداشتند، مظلومانه به شهادت رسیدند.