بازدید دانش‌آموزان منطقه ۹ از المان‌های محیط زیستی غرب تهران
بازدید دانش‌آموزان منطقه ۹ از المان‌های محیط زیستی غرب تهران

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار این منطقه گفت: به مناسبت گرامیداشت روز دانش آموز، اداره محیط زیست و توسعه پایدار منطقه، برنامه بازدید دانش آموزان دبستان شهید قانع از المانهای محیط زیستی غرب تهران را در دستور کار قرار داد. […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار این منطقه گفت: به مناسبت گرامیداشت روز دانش آموز، اداره محیط زیست و توسعه پایدار منطقه، برنامه بازدید دانش آموزان دبستان شهید قانع از المانهای محیط زیستی غرب تهران را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: در این اردوی یک روزه که شامل بازدید از آبگرمکن های خورشیدی تپه شماره یک و دو میدان آزادی، نیروگاه خورشیدی ساختمان مرکزی منطقه ۹ و خانه محیط زیست سرای محله دستغیب بود، دانش آموزان با عملکرد آبگرمکن ها و نیروگاه خورشیدی آشنا شده و به نقاشی روی بنر با موضوعات مختلف محیط زیستی پرداختند.

شهردار منطقه ۹ در ادامه عنوان کرد: بازدید از المانهای خورشیدی فرصت هایی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا ضمن پرورش افرادی فعال و آگاه نسبت به مسائل محیط زیست، موجب آشنایی آنان با بهینه سازی مصرف منابع و انرژی های تجدیدپذیر شوند.  

مرتضوی یادآور شد: آشنایی با محیط زیست و لمس مشکلات و معضلات موجود در آن که یکی از اهداف خانه های محیط زیست محلات می باشد و ذهن دانش آموزان را برای حفاظت و مراقبت از آن آماده می کند که این کار می تواند در مرحله اول از آموزش های مرتبط با محیط زیست شروع شود که در همین راستا خانه محیط زیست سرای محله دستغیب از جمله المان های محیط زیستی بود که دانش آموزان ضمن  فراگیری مباحث مرتبط با روند فعالیت آن آشنا شدند.

لازم به ذکر است در این اردوی یک روزه موضوعاتی همچون؛ عدم استفاده از محصولات یک بار مصرف، تفکیک زباله های قابل تجزیه از زباله های تجزیه ناپذیر و زباله های قابل بازیافت، صرفه جویی در مصرف آب و انرژی مطرح  و در انتها  با برگزاری مسابقه ای از آموزش های داده شده، هدایایی به دانش آموزان اهدا شد.

انتهای پیام/