شهرک‌های مسکونی اهواز به تجهیزات آتش‌نشانی مجهز شود
شهرک‌های مسکونی اهواز به تجهیزات آتش‌نشانی مجهز شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با توجه نقش مهم و خطیر این سازمان به ۹۰۰ نیروی امدادی نیاز دارد، اما در حال حاضر ۳۰۰ نیرو در ایستگاه‌های این سازمان در حال فعالیت هستند در حالی که به علت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با توجه نقش مهم و خطیر این سازمان به ۹۰۰ نیروی امدادی نیاز دارد، اما در حال حاضر ۳۰۰ نیرو در ایستگاه‌های این سازمان در حال فعالیت هستند در حالی که به علت کمبود نیرو شهرهایی همچون ایذه، مسجدسلیمان و سوسنگرد را نیز پشتیبانی می‌کنیم، علاوه بر آن از ۸۶ خودروی موجود در سازمان آتش‌نشانی عمر ۶۵ دستگاه از آن‌ها بیش از ۳۰ سال است.

وی افزود: در آخرین پایشی که صورت گرفت سازمان آتش‌نشانی اهواز نیازمند ۱۸۰ خودرو و احداث ۱۱ ایستگاه است، همانگونه که شرکت‌ها و صنایع در مدرسه‌سازی، بیمارستان‌سازی ورود کرده‌اند و با توجه به اهمیت خدمات ایمنی و آتش‌نشانی ضرورت دارد در حوزه خرید تجهیزات آتش‌نشانی نیز وارد عمل شوند.

انجام ۳ هزار و ۹۵۲ عملیات و نجات ۷۹۶ نفر در شش ماه نخست سال

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: طی شش ماه نخست سال جاری سه هزار و ۹۵۲ حادثه در اهواز رخ داد و در مجموع با حضور به موقع آتش‌نشان ۷۹۶ نفر نجات یافتند، بیشترین علت حادثه در این مدت مربوط به انفجار ناشی از اتصال برق بود که عمدتاً ساعات ۱۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰ و ۲۱:۳۰ تا ۲۴:۰۰ رخ داده‌اند.

قنبری اضافه کرد: آتش‌نشانی اهواز علاوه بر ارائه پیام شهروندی طی یک تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش، از مهرماه سال گذشته تا ابتدای مهر امسال نکات ایمنی و امدادی را به ۴۶ هزار و ۵۳۰ دانش‌آموز آموزش داده است و ۱۰ هزار و ۷۷۷ نفر از کارمندان ادارات با حضور استادان برجسته کشوری نکات و اصولی ایمنی را فراگرفته‌اند.

شهرک‌های مسکونی اهواز به تجهیزات آتش‌نشانی مجهز شود

خرید نردبان ۳۲ متری برای نخستین‌بار در استان خوزستان

وی تاکید کرد: خرید ۲۱ دستگاه تنفس خارجی یکی از اقدامات قابل توجهی است که سال جاری انجام شد و سال‌های گذشته به علت تحریم‌ها امکان خرید آن‌ها وجود نداشت، علاوه بر آن تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی به وسایل رفاهی و آسایش کارکنان تجهیز شده است، اما اتفاق بزرگی که در حوزه تجهیزات در اهواز رخ داد خرید نردبان ۳۲ متری برای آتش‌نشانی اهواز بود که برای نخستین‌بار در استان خوزستان محقق شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به شعار سال سازمان آتش‌نشانی با عنوان «آموزش و پیشگیری امروز، فردایی ایمن را بسازیم» تصریح کرد: پنج خودرو برای سازمان خریداری شد که مراحل ساخت تانکر آن‌ها در حال نهایی شدن است و به زودی هفت خودروی جدید نیز خریداری خواهد شد، طی شش ماه نخست سال جاری از لحاظ تجهیزات شرایط خوبی برای آتش‌نشانی رقم خورد، با این حال تا رسیدن به نقطه مطلوب به زمان بیشتری نیاز داریم.

قنبری با اشاره به اینکه نجات جان سه شهروند در رود کارون که قصد خودکشی داشتند شیرین‌ترین خاطره سال بود، ادامه داد: یکی از افتخارات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز طی شش ماه نخست سال این است که در پیاده‌روی بزرگ اربعین به عنوان پشتیبان در حال فعالیت بود و حوزه ایمنی و اطفای حریق را از مسیر اهواز تا چذابه بر عهده داشت.

ضرورت توجه بیشتر صنایع به مقوله ایمنی در شهر اهواز

وی اضافه کرد: ما در شهری مملو از شرکت‌های صنعتی زندگی می‌کنیم و خانواده‌های کارکنان در شهر اهواز ساکن هستند؛ بنابراین انتظار داریم در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود خدمات ایمنی و آتش‌نشانی را در نظر داشته باشند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: بعضی از شرکت‌ها شهرک‌های مسکونی خاص خود را دارند که هیچکدام از آن‌ها ایستگاه آتش‌نشانی ندارد، تجهیز سازمان آتش نشانی اهواز به منزله تجهیز شهرک‌های مسکونی و ایجاد آرامش در میان ساکنان است.

قنبری گفت: طی یک سال گذشته بیش از یک هزار و ۷۶ بازدید از اماکن صنعتی، دولتی و تجاری صورت گرفت و دستورالعمل‌ها و اخطارهای لازم برای ایجاد ساختمان ایمن به آن‌ها داده شد، علاوه بر آن طی یک سال گذشته بیمارستان‌های اهواز به سمتی سوق داده شد تا با اصلاح و ایجاد تغییرات در مسائل ایمنی به سمت مطلوبی حرکت کند.