شهرداری تهران بزرگترین قرارداد خرید واگن را منعقد کرده است/ افزایش ظرفیت مترو با خرید واگن‌های جدید
شهرداری تهران بزرگترین قرارداد خرید واگن را منعقد کرده است/ افزایش ظرفیت مترو با خرید واگن‌های جدید

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، شصت و سومین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورا با حضور مهدی بابایی عضو و رئیس کمیته ایمنی و سرپرست بحران شورای اسلامی شهر تهران، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا سیفی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، شصت و سومین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورا با حضور مهدی بابایی عضو و رئیس کمیته ایمنی و سرپرست بحران شورای اسلامی شهر تهران، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا سیفی شهردار منطقه ۱۷، حمیدنیا رئیس ستاد مدیریت بحران، اعضاء کمیته بحران و معاونان منطقه در سالن اجتماعات شهرداری  منطقه ۱۷ برگزار شد.

در این جلسه بعد از ارائه گزارش ساختمان های ناایمن و سازمان آتش نشانی و خدمت رسانی شهرداری تهران، نصیری با بیان اینکه نگاه ما به منطقه ۱۷، نگاه مثبتی است، گفت: وضعیت استان های معین منطقه تغییری نکرده و همچنان استان کرمانشاه استان معین این منطقه است؛ یکسری گود در منطقه وجود دارد که ظاهرا پرخطر نیست.

وی با اشاره به زلزله های رخ داده در شهر تهران، اظهار کرد: کانون اغلب زلزله های شهر تهران، داخلی نبوده و بیرون از شهر تهران بوده است؛ زلزله موضوع مهم مناطقی است که بافت فرسوده دارند.

پس از آن، نماینده های سازمان هایی مثل پدافند غیرعامل، پایگاه های مدیریت بحران ، خانه های دوام، پایگاه های ورزش، سلامت ایمنی و محیط زیستHSE به ارائه گزارش پرداختند. طبق این گزارشات منطقه ۱۷ از لحاظ پدافند غیرعامل منطقه آرامی است؛ با توجه به اینکه منطقه بالغ بر ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۳۳ مرکز اسکان اضطراری دارد، وضعیت خانه های دوام آن مناسب است و طی ۶ ماه نخست سال، منطقه برتر بوده است.

در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته کمیته ایمنی ساختمان های ناایمن منطقه ۱۷ نیز ارائه شد.

سیفی در این جلسه، ضمن خیر مقدم به حاضرین و تشکر از نظارت های میدانی و کارشناسی، گفت: امیدواریم در سریع ترین زمان ممکن ایرادات رفع شود، موضوع ایمنی بسیار مهم است، چراکه جان انسان ها در میان است.

شهردار منطقه تصریح کرد: از روز اول خدمت در منطقه، تمام نامه ها و ابلاغیه هایی که در حوزه ایمنی بود را با قید فوریت برای همکاران ارسال کردم تا در اولویت قرار گیرند. در خصوص بحث ساختمان های پرخطر، آنچه که وظیفه ما است با تدبیر و طبق قانون اجرا می شود. 

در ادامه جلسه کوه نژاد معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه طی ارائه گزارشی، گفت: کمیته ما یکی از کمیته های بسیار فعال در سطح شهر تهران است؛ در موضوع ایمنی بوستان های سطح منطقه عرض کنم که طی ۳ ماهه نخست سال، ۸۴۳ مورد موضوع خطرساز استخراج شده که همگی رفع شده اند.

وی افزود: یکی از نکات اساسی دیگر این است که ۲۴۰ مورد از برج های نوری طی ۲ سال گذشته استانداردسازی شده است. همچنین ۲۲ مجموعه وسایل بازی در سطح منطقه وجود دارد که ۱۶ مجموعه استانداردسازی و نوسازی شده است. در بارندگی گذشته هم پیام های ۱۳۷ در این خصوص صفر بوده و هم اینکه نقطه آب گیری نداشته ایم.

کوه نژاد در خصوص بحث اسکان اضطراری منطقه، تصریح کرد: با توجه به این موضوع طبق برآورد انجام شده، اگر باغ راه حضرت فاطمه(س) به مکان های اسکان اضافه شود، وسعت بزرگی ایجاد می شود که حتی می تواند مناطق اطراف را هم پوشش دهد.

معاون خدمات شهری منطقه با اشاره به گودپرخطر شاندیز، گفت: گود شاندیز یک از پرخطرترین گودهای پرخطر بود که پس از ۱۲ سال رها شدن، طی چند ماه گذشته پر و ایمن سازی شد.

در ادامه جلسه بابایی ضمن ابزار خوشحالی در جمع همکاران شهرداری منطقه ۱۷ ضمن محکوک کردن جنایات رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: ما وظیفه داریم در کنار مردم مسلمان غزه بایستیم تا موجبات عاقبت بخیری خود را نیز فراهم کنیم.

این عضو شواری اسلامی شهر تهران افزود: نکته قابل تامل که فراتر از ندای مظلومیت است، نسل کشی است و اگر به ندای مظلومیت توجه نکنیم، چه بسا اسم ما در زمره انسان ها نوشته نشود. امیدواریم با حمایت هر چند کوچک که انجام می شود، شاهد باشیم این رژیم در طول زندگی ما از بین برود، اما ایثار و فداکاری لازم است تا خداوند توفیق دهد تا مسلمان ها این رژیم را از بین ببرند.

وی تصریح کرد: با پیگیری ها و دستورات شهردار تهران و سازمان های آتش نشانی و مدیریت بحران، فضا با یک سال و نیم گذشته متفاوت است. خوشبختانه در این منطقه طیف اعظم ساختمان های بحرانی تعیین تکلیف شده اند. در شهر تهران شهردار تهران مسئولیت بحران و HSE را بر عهده دارد و در منطقه شهردار منطقه مسئول است؛ لذا باید این ارتباط مدیر بحران منطقه با شهردار به صورت ویژه برقرار بوده و این تعامل مستمر باشد.

بابایی با بیان اینکه دوستان باید منطقه را تحت نظر داشته باشند، اظهار کرد: عوامل HSE با شهردار منطقه در ارتباط باشند، چراکه اگر اتفاقی بیفتد تمام منطقه را تحت الشعاع قرار می دهد. مدیران بحران باید به صورت ویژه منطقه را تحت رصد داشته باشند. منطقه ۵۰ شیر هیدرانت نیاز دارد که با توجه به فرسوده بودن بافت منطقه، انتظار است نصب شیرهای هیدرانت به صورت ویژه پیگیری شود.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر، تصریح کرد: امسال پیرو سیاست گذاری شهر تهران، بالای ۴۰ درصد بودجه را به حوزه حمل و نقل اختصاص دادیم، اما نکته قابل تامل این است که در حوزه مدیریت بحران شاهد هیچ کاهشی نبوده ایم که این نشان دهنده این است که شورای شهر هیچ گونه اغماضی در حوزه مدیریت بحران ندارد، چراکه این موضوع بسیار مهم است.همچنین پیرو مذاکراتی که شهردار منطقه با بنده داشته، یکی از دغدغه های ایشان تیرهای برق مزاحم است. 

بابایی گفت: شهرداری تهران با هم افزایی که با دولت داشته و با سیاست گذاری شواری شهر، بزرگترین قرارداد خرید واگن کشور را منعقد کردده است و طبق قرارداد منقعد شده قرار شده ظرف یکسال واگن ها وارد شود در کنار آن، قرارداد انتقال انرژی آن نیز بسته شده تا واگن سازی کشور نیز بتواند واگن ها را تولید کند که دیگر نیازی به خرید واگن خارجی نداشته باشیم. این اتفاق در مترو باعث می شود که ظرفیت مترو بیش از ۵۰ درصد، افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: به مدیریت منطقه خداقوت می گویم که در ایام اربعین توفیق خدمت رسانی ویژه به زائرین داشتند. نیازهای مردم نعمت است و حواسمان باشد این نعمت ها را از خود نرانیم، چراکه توفیقی بالاتر از حل مشکلات و خدمت به مردم نیست.

بابایی با اشاره به بحث فرهنگ سازی و آموزش در حوزه ایمنی در شهرداری تهران، گفت: با کوچکترین فرهنگ سازی می توانیم آمارهای حوادث را کاهش دهیم و هدف ما کاهش حوادث است.

پس از پایان جلسه، هفتاد و دومین ملاقات مردمی شهردار منطقه با حضور بابایی برگزار شد که ۲۳ نفر از شهروندان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.  

انتهای پیام/