از سامانه تفکیک پسماند از مبدا در روز شیراز رونمایی می‌شود
از سامانه تفکیک پسماند از مبدا در روز شیراز رونمایی می‌شود
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد: اقدامات لازم برای اجرای طرح تفكيک پسماند از مبدأ صورت گرفته است و سامانه و نرم‌افزار این طرح، در روز شیراز رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر «لیلا دودمان» در شصت‌وهشتمین جلسه کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات گفت: طی جلسه‌ای با سازمان مدیریت پسماند گزارشی از سامانه طراحی‌شده تحویل پسماند ارائه شده است که بر اساس آن، مقرر شد در برنامه کاربردی پسماند، اطلاعات حیاتی نظیر کد ملی و تاریخ تولد حذف شود و استفاده از کد شهروندی و قابلیت سازگاری با پلتفرم شهروندی در آینده دیده شود.
وی با اشاره به اینکه این سامانه تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه آماده خواهد شد، افزود: این برنامه قبل از انتشار عمومی مورد بررسی کامل نرم‌افزاری قرار می‌گیرد و راهنمای استفاده برای کاربران سیستم عامل‌های IOS نیز ارائه خواهد شد.
دودمان در ادامه با اشاره به پیشرفت پروژه فیبر نوری، عنوان کرد: بر اساس گزارش سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکنون ۲۵ کیلومتر فیبرنوری از ۱۵۰ کیلومتر فاز دوم پروژه یادشده صورت پذیرفته است. 
وی همچنین درباره نحوه پیشرفت پروژه‌های سامانه هوشمند اتوبوسرانی (BMS) و سامانه هوشمند تاکسیرانی (TMS) ابراز داشت: موضوع رفع مشکلات و موانع اجرای این پروژه در جلسه‌ای با حضور معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز مطرح خواهد شد. 
عضو شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از این جلسه، از ارائه گزارش پیشرفت پروژه اینترنت رایگان شهری در ایستگاه‌های قطارشهری از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمان حمل‌و‌نقل ریلی خبر داد. 
دودمان همچنین درباره عملکرد سازمان محیط زیست درخصوص مدیریت آلودگی و تعیین حوزه متولی در شهرداری شیراز بیان داشت: با توجه به تصویب نامه هیئت وزیران درخصوص الزام دستگاه‌های اجرایی برای مقابله موثر با آلودگی هوا، طی دو روز آینده برنامه‌ریزی‌ها درباره پیاده‌سازی ایستگاه‌های شناسایی آلودگی هوا در سطح شهر صورت می‌پذیرد. 
وی افزود: در جلسه‌ای که بدین‌منظور تشکیل خواهد شد، رئیس کمیسیون هوشمندسازی، معاون خدمات شهری، مدیرکل مدیریت بحران شهرداری، رییس سازمان فاوا، معاون اداره‌کل محیط زیست استان و نمایندگانی از فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور خواهند داشت. 
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات همچنین درباره بررسی تکالیف بودجه سال ۱۴۰۰ این کمیسیون بیان داشت: شهرداری شیراز مکلف است تا پایان اردیبهشت‌ماه، جدول زمان‌بندی اجرای ریزپروژه‌ها را با اولویت‌بخشی به طرح‌های خدمات‌رسان به شهروندان، بهینه‌سازی هزینه‌ها و استفاده حداکثری از وضع موجود به شورا ارائه دهد. 

سامانه تفکیک پسماند /سامانه تفکیک پسماند