شصت‌وهفتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران در منطقه ۱۱ برگزار شد
شصت‌وهفتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران در منطقه ۱۱ برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، صبح امروز، دوشنبه، ۲۵ دی‌ماه، شصت و هفتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران با رویکرد تحقق «شهر ایمن» با حضور مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، صبح امروز، دوشنبه، ۲۵ دی‌ماه، شصت و هفتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران با رویکرد تحقق «شهر ایمن» با حضور مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه، کامران عبدلی، معاون حفاظت و پیشگیری حریق سازمان آتش‌نشانی، اسماعیل سلیمی، معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سیدسجاد موسوی، رئیس دبیرخانه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شهرداری تهران، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، معاونان و مدیران شهری منطقه ۱۱، اعضای خانه‌های دوام و ایمنی محلات منطقه در شهرداری منطقه ۱۱ برگزار شد.

منطقه ۱۱، پیشرو در ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن

بابایی در این جلسه با ابراز رضایت از گزارش‌های منطقه ۱۱ از اقدامات انجام‌شده یک سال گذشته در حوزه ایمنی گفت: هدف از برگزاری این جلسه، بررسی تحقق مصوبات جلسه پیشین بود که با توجه به گزارش‌های ارائه‌شده توسط منطقه، پیشرفت خوبی در این منطقه در زمینه‌های مختلف همچون رفع خطر از ساختمان‌های ناایمین حاصل شده تا آنجا که مثال ما در مناطق دیگر در حوزه ایمن‌سازی شهر، منطقه ۱۱ است.

وی با تأکید بر عملیاتی‌شدن مصوبات HSE افزود: از آنجا که بخش اعظم اقدامات ما در شهرداری توسط پیمانکاران انجام می‌گیرد، ضروری است اخطارهای جدی و اقدامات عملیاتی برای جلوگیری از پیش‌آمدن سوانح حین کار از سوی نیروهای HSE صورت گیرد تا به طور چشمگیر شاهد کاهش آسیب‌ها در این زمینه باشیم.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران همچنین از گروه‌های دوام خواست سالیانه مانور محله‌محور کف خیابان داشته باشند و آموزش‌های خودامدادی را جدی‌تر دنبال کنند.

منطقه ۱۱، پرچمدار نوسازی بافت فرسوده

در ادامه، نصیری با اشاره به ایمن‌سازی پاساژهای ناایمن در منطقه ۱۱ گفت: هم‌اکنون بیشتر پاساژهای ناایمن منطقه همچون پاساژ آزاد (دراکولای تهران) از حالت بحرانی خارج شده‌اند که هرکدام از آنها می‌توانستند بالقوه، پلاسکو باشند و اقدامات به‌موقع همچون توجه به افکار عمومی با فعالیت رسانه‌ای، سبب شد امروز منطقه ۱۱، منطقه پیشرو در ایمن‌سازی به شمار آید.

وی همچنین از رونق ساخت‌وساز در بافت فرسوده در این منطقه تقدیر کرد و افزود: بر اساس گزارشات، منطقه ۱۱ در امر نوسازی بافت فرسوده نیز طی یک سال گذشته، پرچمدار بوده و این نشان‌دهنده همت جمعی منطقه برای ایمن‌سازی است.

عبدلی هم در این نشست گزارشی از وضعیت ساختمان‌های ناایمن منطقه ارائه کرد و گفت: از ۱۱ ساختمان بحرانی منطقه، اکنون فقط دو ساختمان مهستان و شانزلیزه هنوز در وضعیت بحرانی‌اند که طبق گزارش‌ها، شهرداری در حال اقدامات حقوقی برای دو این پاساژ است.

۷ گود رهاشده و ناایمن منطقه ۱۱ رفع خطر شد

در بخش دیگری از این نشست، سلیمی با اشاره به گودهای پرخطر منطقه بیان کرد: با پیگیری مستمر و کوشش چشمگیر معاونت شهرسازی منطقه، از ۹ گود رهاشده و ناایمن طی یک سال گذشته، ۷ گود رفع خطر شده‌اند و این همت، قابل تحسین است.

رشد چشمگیر بیش از ۷۰ درصدی رفع ‌عدم انطباق‌های Hse منطقه ۱۱

موسوی نیز از رشد چشمگیر فعالیت HSE در منطقه ۱۱ خبر داد و گفت: در ۶ ماه گذشته، طبق گزارش‌ها و مستندات و ارزیابی‌های دبیرخانه HSE، مدیریت شهری منطقه ۱۱ موفق شده که ۷۸ درصد رفع عدم انطباق‌های حوزه سلامت ایمنی و محیط زیست را کسب کند.

در پایان جلسه از اعضای خانه‌های دوام و ایمنی منطقه که مدرک مربیگری دریافت کرده‌اند، با لوح تقدیر و هدایا تقدیر شد.

انتهای پیام/