سیاست‌های مدیریت محله، تشویق و تقویت مشارکت شهروندان در تصمیم‌گیری و اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های محله‌ای است
سیاست‌های مدیریت محله، تشویق و تقویت مشارکت شهروندان در تصمیم‌گیری و اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های محله‌ای است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ در همایش اهدای احکام هیات امنای محلات که با حضور شهردار منطقه۲۱، رئیس آموزش و پرورش منطقه ۹ و ۲۱، جمعی از معاونین و مدیران ارشد شهری و هئیت امنای محلات برگزار شد، به راهبردهای مدیریت محله و اهمیت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ در همایش اهدای احکام هیات امنای محلات که با حضور شهردار منطقه۲۱، رئیس آموزش و پرورش منطقه ۹ و ۲۱، جمعی از معاونین و مدیران ارشد شهری و هئیت امنای محلات برگزار شد، به راهبردهای مدیریت محله و اهمیت نظام نامه و اجرای آن در محلات پرداخته شد.

“محمد علی حیدری” مسئول ستاد مشارکت های محلی شهرتهران با بیان خبر فوق گفت: هدف از مدیریت محله و پیاده سازی نظام نامه، ارتقای مشارکت شهروندان در فرایند بازآفرینی پایدار شهری و برنامه ریزی و مشارکت محله محور و ارتقاء عملکرد نهادهای محله ای است.

وی در ادامه افزود: هیچ حرکتی کوچک نیست، ظرفیت های عظیمی در سطح محلات است و مولفه مشارکت مبتنی بر همبستگی اجتماعی تا تحقق مردم سالاری دینی است. دولت مردمی فقط در میان مردم رفتن نیست بلکه استفاده از فکر و نظر مردم در اجتماع و جامعه است.

بر اساس این گزارش، ایجاد حلقه های میانی کار مردم است و شهرداری پیش قدم در ایجاد حلقه های میانی است تا ظرفیت آن  ایجاد و توسعه در محلات صورت پذیرد.

“محمدرضا پوریافر” با تاکید بر بحث مدیریت محله‌ای و استفاده از تجربه مردم در امر نگهداری شهر گفت: مردم در حوزه های مختلف با شهرداری در ارتباط هستند و کار شهرداری بسیار گسترده است و شهرداری سازمان عمومی است و غیر دولتی که درآمدش از مردم است و برای مردم خرج می کند و برخواسته از مردم است.

شهردار منطقه ۲۱ در ادامه افزود: شورایاری تجربه بسیار خوبی است که با ابلاغ نظام نامه جدید و ارائه احکام و استفاده از تجربیات هیئت امنا به رفع نواقص قدیم پرداخته و مدیریت موفق و یکپارچه در حوزه های مختلف عمران، ترافیک، شهرسازی، اجتماعی و فرهنگی خواهیم داشت.

“پوریافر” گفت: مدیریت میدانی با کمک کسانی که در محل هستند و هماهنگی بین دستگاه ها و عرق به محله اجرا می شود و اثرات بیشتر و بهتری خواهد داشت و سود آن برای مردم و شهروندان است.

شهردار منطقه در استفاده از ظرفیت ها و رفع نواقص و مشکلات مردم اظهار داشت: باید از همه ظرفیت ها استفاده شود، هماهنگی در بین سازمان ها و مردم باعث می شود تا بسیاری از ظرفیت های پنهان را به روی کار آورد و اثر آن برای شهروندان مشخص و سود بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام/