ستاد معاینه فنی و پلیس راهور نسبت به ساماندهی موتورسیکلت های آلاینده اقدام کنند
ستاد معاینه فنی و پلیس راهور نسبت به ساماندهی موتورسیکلت های آلاینده اقدام کنند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، سوده نجفی در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در 6 ماه دوم سال با آلودگی هوا رو به رو هستیم، اظهار کرد: عوامل متعددی بر آلودگی هوا اثرگذار است و بخشی از آن به دلیل تردد موتورسیکلت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، سوده نجفی در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در 6 ماه دوم سال با آلودگی هوا رو به رو هستیم، اظهار کرد: عوامل متعددی بر آلودگی هوا اثرگذار است و بخشی از آن به دلیل تردد موتورسیکلت ها در سطح شهر است.

وی ادامه داد: پنج میلیون دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر تردد می کنند که بر اساس گزارش ستاد معاینه فنی، تنها 300 تا 400 موتورسیکلت برای اخذ گواهینامه معاینه فنی به مراکز مراجعه کرده اند. این یک فاجعه است.

نجفی تأکید کرد: از ستاد معاینه فنی و پلیس راهور درخواست می کنم نسبت به ساماندهی موتورسیکلت های آلاینده طبق ماده 6 قانون هوای پاک اقدام کنند. البته پلیس طرحی را تحت عنوان انضباط شهری و جمع آوری موتورسیکلت های پارک شده در پیاده روها در دستور کار دارند که از شنبه هفته گذشته آغاز شده و این اقدام قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه تردد موتورسیکلت ها در سطح شهر نیاز به ساماندهی دارد، یادآور شد: این تردد هم آلودگی هوا و هم ترافیک ایجاد می کند؛ قرار بود سالانه 10 درصد از این موتورسیکلت ها از رده خارج شوند و موتورهای برقی جایگزین شوند که به دلیل عدم تزریق بودجه این اقدام صورت نگرفت که از نمایندگان مجلس درخواست می کنم احکامی را در برنامه هفتم توسعه در این زمینه در نظر بگیرند.

انتهای پیام/