راه‌اندازی یک سامانه برای تسهیل در امور کفن و دفن
راه‌اندازی یک سامانه برای تسهیل در امور کفن و دفن

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، منصور مرادلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به درخواست مخابرات برای دریافت مجوز ایجاد سایت (دکل) مخابراتی در فضای سبز شهرداری اظهار کرد: افزایش دکل‌های مخابراتی بنا به ضرورت بررسی شده است. وی با بیان اینکه در خصوص درخواست دریافت مجوز برای ایجاد سایت (دکل) مخابراتی در […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

منصور مرادلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به درخواست مخابرات برای دریافت مجوز ایجاد سایت (دکل) مخابراتی در فضای سبز شهرداری اظهار کرد: افزایش دکل‌های مخابراتی بنا به ضرورت بررسی شده است.

وی با بیان اینکه در خصوص درخواست دریافت مجوز برای ایجاد سایت (دکل) مخابراتی در فضای سبز شهرداری و حاضر شدن نماینده این شرکت در جلسه کمیسیون، این درخواست مطرح و بررسی شد، افزود: با توجه به نیاز شهروندان برای استفاده از اینترنت همراه اول در آینده، این درخواست در کمیسیون خدمات شهری شورا مطرح شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به درخواست مخابرات برای دریافت مجوز جهت افزایش تعداد دکل‌های مخابرات در سطح شهر و توجه به اهمیت موضوع در راستای رفاه حال شهروندان ادامه داد: برای استفاده از خدمات مخابراتی و اینترنتی و نصب‌نکردن این دکل‌ها در منازل مسکونی، خارج کردن دکل‌ها از محدوده شهری به دلیل زیان‌آور بودن امواج و حفظ سیما و منظر شهری در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به دلیل وارداتی بودن اقلام این دکل‌ها و هزینه شش میلیارد تومانی برای هر دکل، نامه درخواستی برای بررسی و امکان ایجاد، برابر مقررات به شهرداری ارجاع داده شد.

مرادلو از راه‌اندازی سامانه اینترنتی معراج در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این سامانه که متصل به سیستم آرامستان‌های کشور است، برای تسهیل در امور اداری کفن و دفن اموات و دسترسی بیشتر بازماندگان در راستای پیگیری مراحل اداری وضعیت متوفی راه‌اندازی خواهد شد و در مرحله بعد پیدا کردن نشانی قبور به صورت تصویری برای زائران نیز به قابلیت‌های سامانه اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: درگاه الکترونیکی به نشانی www.aramestan.zanjan.ir برای تکمیل سامانه معراج به صورتGIS و در راستای ارائه تصویر و نشانی مقبره به صورت اینترنتی خواهد بود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان گفت: برای ثبت اطلاعات در سامانه جدید معراج حدود ۲۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است که با در نظر گرفتن شرایط روحی بازماندگان هنگام پذیرش، سامانه اینترنتی معراج نسبت به سامانه قبلی کمی زمان بر است و دلیل آن دریافت اطلاعات تکمیلی برای بانک اطلاعاتی و جلوگیری از بعضی کاستی‌ها و رعایت حال بازماندگان در آینده است.

وی خاطر نشان کرد: در این سامانه نرخ تمام خدمات، به صورت سیستمی محاسبه و پرداخت می‌شود.