سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن رونمایی شد
سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن رونمایی شد
در راستای تعامل با شرکت های دانش بنیان و به جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۱، در جلسه کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز از سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن این کلانشهر رونمایی شد.

به گزارش آرمانشهر فارس، در راستای تعامل با شرکت های دانش بنیان و به جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۱، در جلسه کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز از سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن این کلانشهر رونمایی شد.

هادی شهدوست شیرازی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در حاشیه آیین رونمایی از سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن، اظهار داشت: یکی از اقداماتی که باید در حوزه ترافیک سطح شهر انجام شود استفاده از طرح های هوشمند و فناورانه است.

شه دوست شیرازی عنوان کرد: به کمک شرکت های دانش بنیان و با هدف کنترل هوشمند و نامحسوس ترافیک بدون نیاز به حضور فیزکی پلیس راهور، سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن رونمایی و آغاز به کار کرد.

معاون شهردار شیراز به خدمات سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن اشاره کرد و افزود: بواسطه پارک خودروهای دوبل و توقف در معابر ممنوع توسط راننده خودروها که موجب نارضایتی شهروندان شده بوده این سامانه طراحی و رونمایی شد.

هادی شهدوست شیرازی افزود : در اجرای این طرح استفاده حداکثری از توان دوربین های نظارت تصویری در سطح شهر در جهت مدیریت و کنترل ترافیک صورت می گیرد و برای خودروهایی که بیش از زمان مشخص در مکان های پارک ممنوع توقف داشته باشد، جریمه اعمال می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد هوشمند سازی در حوزه ترافیکی خواهیم بود، گفت: انجام اقدامات این حوزه در کنار یکدیگر به روان سازی ترافیک کمک می کند و معتقدم اگر در این زمینه فعالیت داشته باشیم با هزینه کم از اجرای پروژه های گسترده جلوگیری خواهیم کرد و فرهنگ ترافیکی را ارتقا میدهیم.

وی عنوان کرد: سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن از نیمه اسفند ماه ۱۴۰۱ در سطح شهر قابل اجرا خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در پاسخ به محیا بودن زیر ساخت های شهر شیراز برای اجرای این طرح پاسخ داد: تأمین زیر ساخت ها برای اجرای این طرح بر عهده شهرداری است و در حال حاضر امکان اجرا و استفاده از این سامانه وجود دارد.

شه دوست شیرازی به مزایای استفاده از این سامانه اشاره کرد و افزود : روان سازی جریان ترافیک در معابر پر تردد شهر بوسیله نظارت هوشمند تصویری، اعمال قانون کاملا مکانیزه و خودکار تخلفات ساکن خودروها، ترویج فرهنگ پارک صحیح خودرو در محل مناسب و احترام به حقوق شهروندی ، جلوگیری از پارک های دوبل و رفع مشکل ازدحام ناشی از آن ، جلوگیری از پارک خودروها در ایستگاه های اتوبوس و تاکسی و
کنترل مکانیزه بار اندازهای وسایل نقلیه باری در سطح شهر از جمله مزایای این سامانه است.

 

  • نویسنده : مریم شمالیان