تخریب تابلوهای تاریخی شهر ارومیه قابل قبول نیست
تخریب تابلوهای تاریخی شهر ارومیه قابل قبول نیست

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، احد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان غربی با اشاره به تخریب تابلوهای محلات و معابر تاریخی شهر ارومیه، اظهار کرد: تابلوهای اسامی قدیمی و اصیل شهر ارومیه که در خیابان‌های سطح شهر نصب شده بود، توسط افراد مجهول‌الهویه تخریب و برچیده می‌شود. وی افزود: هویت و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

احد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان غربی با اشاره به تخریب تابلوهای محلات و معابر تاریخی شهر ارومیه، اظهار کرد: تابلوهای اسامی قدیمی و اصیل شهر ارومیه که در خیابان‌های سطح شهر نصب شده بود، توسط افراد مجهول‌الهویه تخریب و برچیده می‌شود.

وی افزود: هویت و اصالت تاریخی شهر خط قرمز ما است و شواهد و قرائن نشان می‌دهد که منظور از سرقت بابت آهن‌آلات در تابلوها نبوده، بلکه شیطنت‌های عمدی و هدف‌دار برای ایجاد فضای ملتهب در ایام نزدیک به انتخابات پیش روی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه هر اقدامی در راستای تخریب هویت و اصالت تاریخی شهر ارومیه انجام شود مورد قبول اعضای شورای شهر نیست، خاطرنشان کرد: مطالبه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه از مجموعه مدیریت شهری نصب مجدد تابلوهای برچیده شده در محل‌های خود و پیگیری‌های به جد در راستای ورود دستگاه‌های انتظامی به این موضوع است.

یوسفی با تقدیر و تشکر از زحمات همکاران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در ایام فاطمیه تصریح کرد: همه دستگاه‌های متولی و مجموعه مدیریت شهری باید اهتمام ویژه در برگزاری برنامه‌ها و فضاسازی‌های سطح شهر در شأن ایام فاطمیه داشته باشند.

وی تاکید کرد: نصب عکس شهدا در سطح شهر علاوه بر خلق فضای معنوی باعث زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ حرمت و جایگاه خانواده‌های معظم آن‌ها برای تداوم انقلاب اسلامی و عزت و عظمت نظام اسلامی ایران ضروری است و هیچ‌گونه تبعیض و تفکیک در نصب تصاویر شهدا در سطح شهر در کار نبوده است و نخواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به لزوم شفاف‌سازی و رفع ابهامات موجود در ذهنیت شهروندان بر چگونگی نصب عکس‌های شهدا روی پل‌های سطح شهر تاکید کرد و ادامه داد: روند جانمایی‌ها و نصب عکس‌های معظم شهدا با دستورالعمل و نظارت بنیاد شهید طراحی و توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اجرا می‌شود.