بزرگ‌ترین خرید واگن در تاریخ مترو ۴۵۰ واگن بوده؛ قرارداد ۷۹۱ واگنی جدید بزرگ‌ترین خرید تاریخ است
بزرگ‌ترین خرید واگن در تاریخ مترو ۴۵۰ واگن بوده؛ قرارداد ۷۹۱ واگنی جدید بزرگ‌ترین خرید تاریخ است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار شهر، محسن هرمزی در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در صبح امروز هزار و ۵۶۶ دستگاه اتوبوس فعال در خطوط اتوبوسرانی داریم، اظهار کرد: هزار و ۶۴۴ دستگاه اتوبوس در روز چهارشنبه هفته قبل فعال بودند که تلاش […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هرمزی در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در صبح امروز هزار و ۵۶۶ دستگاه اتوبوس فعال در خطوط اتوبوسرانی داریم، اظهار کرد: هزار و ۶۴۴ دستگاه اتوبوس در روز چهارشنبه هفته قبل فعال بودند که تلاش می کنیم به دو هزار و ۷۱۲ دستگاه در مهرماه برسد که ۸۶۵ دستگاه در متوقف جاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه هزار و ۳۸۵ دستگاه به جز قرارداد با عماد خودرو به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می شود، تصریح کرد: ۳۴۰ دستگاه در قرارداد با شرکت عقاب نیز به ۷۰۰ دستگاه خواهد رسید و در قرارداد با هشت شرکت و ۱۸ قرارداد، به پنج هزار و ۶۱ دستگاه خواهیم رسید.

هرمزی تأکید کرد: ما هفته قبل ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش اتوبوسرانی و دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در مترو اوراق مشارکت جذب کردیم و از این رقم ۳۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه شده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ۱۳۳ دستگاه اتوبوس در دوره پنجم خریداری شده و در دوره فعلی ۳۱۲ دستگاه بوده است، یادآور شد: درخواست ما این است که اعضا به این آمار توجه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن در ۱۳ دیماه سال ۹۷ منعقد می شود و در دوره قبل هیچ اتفاقی نمی افتد، گفت: قرارداد ۶۰ ماه طول می کشد و شرکت «نورینکو» فاینانس را دنبال می کند و شرکت «سی آرسی» تأمین قطعات را انجام خواهد داد. یکی از موضوعاتی که شهرداری تهران دنبال کرد بوژی برای اولین بار با توافق با چین در کشور و در شرکت واگن سازی تهران ساخته خواهد شد.

هرمزی با اعلام اینکه با این اقدام وارد لیست کشورهای واگن ساز خواهیم شد و ساخت بوژی بومی سازی خواهد شد، تصریح کرد: از سال ۹۷ به بعد، متأسفانه تأمین ۱۵ درصد پیش پرداخت انجام نشد و یک خط اعتباری بین ایران و چین وجود داشت و می توانستند از ۸۵ درصد استفاده کنند اما ظلمی به مردم صورت گرفت و ۱۵ درصد پیش پرداخت انجام نشد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در سال ۱۴۰۱ خط اعتباری وجود نداشت و ما خط اعتباری گرفتیم و عملیات آغاز شد، خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم که ۱۵ درصد سهم را مصوب کنیم؛ این قرارداد ذینفعان متعددی از جمله سازمان دهیاری ها و شهرداری ها، سازمان برنامه، بانک مرکزی، بانک کشاورزی و بانک شهر دارد و دولت به عنوان یک کار روی زمین مانده به این موضوع نگاه و برای حل آن همت کرد.

وی افزود: قرار شد سهم ۱۵ درصد پیش پرداخت از محل حواله های نفت صورت بگیرد که پیگیری های آن توسط شهردای تهران انجام شد و وظایف سازمان شهرداری ها را نیز شهرداری تهران بر عهده گرفت و هفته گذشته مسیر ال سی باز شد و مدیرعامل شرکت «نورینکو» در سفر هفته قبل خود به تهران اذعان کرد که این پیش پرداخت اقدام بزرگی بود. ما علاوه بر سهم ۱۵ درصدی، پرداخت ۲۵ درصد را نیز ابلاغ کردیم و تعداد واگن ها از ۶۳۰ دستگاه واگن به ۷۹۱ دستگاه رسید و مشکل شهر تهران برای همیشه حل می شود. برزگترین خرید واگن در تاریخ مترو ۴۵۰ واگن بوده؛ قرارداد  ۷۹۱ واگنی جدید بزرگترین خرید تاریخ است

هرمزی با بیان اینکه ال سی بارگذاری و تقدیم طرف چینی شده است، یادآور شد: قرارداد ۱۸ ماه بوده و موضوعی که توافق کردیم این بود که طراحی را کاملاً انجام دهد و امروز می دانیم که حتی رنگ قطارها چیست. اولین واگن ۱۲ ماه تحویل داده خواهد شد و مابقی به تدریج وارد خطوط می شود.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه جلسات به صورت هفتگی با ذینفعان برگزار شد، خاطرنشان کرد: برای تأمین ۱۱۳ دستگاه واگن ملی، ۲۱ دستگاه بدنه داشتیم و کار هفت بدنه در شرکت واگن سازی به پایان رسیده است. ۵۰ میلیون یورو در حساب موجود و در حال ابلاغ به پیمانکاران است.

وی با بیان اینکه مابقی سهم هزار و ۵۰ دستگاه واگن شامل ۲۵۹ دستگاه واگن است، یادآور شد: با کمک اعضای شورا، وارد تفاهم با چینی ها شده ایم و در سفر شهردار تهران به چین آماده انعقاد خواهد بود.

انتهای پیام/