رونمایی از دستاوردهای جدید ایمنی و آتش نشانی تبریز در سال جاری/ بیست و پنجمین ایستگاه آتش نشانی تبریز آماده افتتاح
رونمایی از دستاوردهای جدید ایمنی و آتش نشانی تبریز در سال جاری/ بیست و پنجمین ایستگاه آتش نشانی تبریز آماده افتتاح

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار تبریز از افتتاح و بهره برداری از ایستگاه آتش نشانی ولی امر به عنوان بیست و پنجمین ایستگاه کلانشهر تبریز با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال خبر داد. به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در جریان دیدار خود به همراه شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی‌ شهر تبریز در کنار جمعی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار تبریز از افتتاح و بهره برداری از ایستگاه آتش نشانی ولی امر به عنوان بیست و پنجمین ایستگاه کلانشهر تبریز با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در جریان دیدار خود به همراه شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی‌ شهر تبریز در کنار جمعی از آتش نشان‌های تبریزی با آیت الله دکتر سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه مردمی تبریز دیدار کردند.

شهردار تبریز در جریان این دیدار اظهار کرد: رویکرد راهبردی شهرداری در حوزه های مختلف، تلاش شبانه روزی برای ارائه خدمات مطلوب و کسب رضایتمندی شهروندان است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های زیست محیط متعددی در سال گذشته توسط شهرداری تبریز انجام‌ شده است، خاطر نشان کرد:  در شش ماهه نخست سال جاری کلانشهر تبریز یک روز هم هوای آلوده نداشته است و اقدامات گسترده در نوسازی ناوگان عمل و نقل عمومی در کنار اجرای پروژه های زیست محیطی باعث کاهش آلودگی در شهر شده است.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه بالاترین رقم افزایش بودجه امسال در بین شهرهای کشور  مربوط به تبریز است، افزود: بودجه امسال شهرداری تبریز   ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده و ۱۴ هزار میلیارد تومان از آن مربوط به اجرای پروژه های عمرانی و توسعه شهری اختصاص یافته است.

هوشیار با اعلام اینکه تاکید ما در سال گذشته بر اتمام پروژه های نیمه تمام شهری بود، تصریح کرد: در سال جاری پروژه های عمرانی جدید زیادی آغاز شده و همچنین ۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه های حمل و نقلی همچون مترو اختصاص داده ایم.
 
وی با اشاره کمبود نیروی انسانی در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، گفت: کلانشهر تبریز در شرایط فعلی ۲۴ ایستگاه آتش نشانی فعال در اقصی نقاط شهر داشته و در حدود ۶۰۰ نفر، آتش نشان در تبریز مشغول فعالیت هستند.

شهردار تبریز  با  بیان اینکه بیست و پنجمین ایستگاه آتش نشانی کلانشهر تبریز در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع و زیربنایی بالغ بر ۵۱۰ مترمربع بین شهرک رشدیه و ولی امر احداث شده است، یادآور شد: این ایستگاه آتش نشانی مقارن با هفته گرامیداشت آتش نشانی و خدمات ایمنی ۶ مهر ماه افتتاح می شود .
 
یعقوب هوشیار در رابطه با رونمایی از تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی تازه خریداری شده نیز گفت : ۱۰ دستگاه خودرو سنگین ۱۹ تنی آتش نشانی، ۲۰ دستگاه خودرو سبک پیشرو به همراه ۴ دستگاه خودرو نیمه سنگین  آتش نشانی با ظرفیت ۵ تن با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به مناسبت روز آتش نشانی رونمایی می شود.

 به گفته هوشیار، بزرگترین پروژه مسیرگشایی تاریخ تبریز در خیابان انقلاب در حال تکمیل بوده و برای این پروژه بالغ بر یک هزار میلیارد تومان بودجه صرف شده است.

وی با اشاره به برگزاری چهار دوره قرار خدمت در مناطق دهگانه شهرداری تبریز و پیگیری مستمر مشکلات شهروندان در این جلسات ، خاطر نشان کرد: از اواخر مهر ماه پنجمین دور از قرارهای خدمت شهرداری با محوریت پیگیری  مسائل به جا مانده از ادوار قبلی شروع بکار خواهد کرد.

 در این دیدار، کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز به رسم یادبود، لوح آتش نشان افتخاری را به نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه محبوب تبریز تقدیم کردند.