حجم زیاد شن و نمک موجب تخریب آسفالت می‌شود
حجم زیاد شن و نمک موجب تخریب آسفالت می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در کشورهای اروپای غربی که با شرایط سخت زمستانی مواجه هستند اگر قرار بود هر روز این حجم از شن و ماسه بریزند دیگر چیزی از آسفالت خیابان و جاده باقی نمی ماند. به گزارش شهریار به نقل از مهر، تیمور حسینی جانشین […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در کشورهای اروپای غربی که با شرایط سخت زمستانی مواجه هستند اگر قرار بود هر روز این حجم از شن و ماسه بریزند دیگر چیزی از آسفالت خیابان و جاده باقی نمی ماند.

به گزارش شهریار به نقل از مهر، تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور فراجا درباره رانندگی در روزهای بارانی و برفی و عدم سفر در این روزها گفت: طبیعی است که در معابر شهری و محورهای مواصلاتی در زمان وضعیت ناپایدار جوی شرایطی به وجود می‌آید که به دلیل لغزندگی راه ریسک تصادف بالا می‌رود.

وی ادامه داد: در این ایام به شدت تصادفات واژگونی افزایش پیدا می‌کند که دلیلش وضعیت جوی و همچنین کاهش میدان دید ناشی از مه گرفتگی است و از این رو توصیه می‌شود هموطنان به سفر نروند.

سید تیمور حسینی گفت: اگر سفری به آن اندازه حائز اهمیت است که نمی‌شود به تعویق بیافتد حداقل در طول روز سفر انجام شود و هموطنان از تردد در ساعات شب اجتناب کنند زیرا در شب‌ها وضعیت جوی بدتر می‌شود و حتی امدادرسانی هم سخت است.

وی ادامه داد: شهروندان وسیله نقلیه ای که انتخاب می‌کنند باید شرایط ایمنی لازم را داشته باشد. یکی از نکات مغفول مانده این است که ما از لاستیک یخ شکن استفاده نمی‌کنیم.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در کشورهای اروپای غربی که با شرایط سخت زمستانی در چند ماه از سال مواجه هستند اگر قرار بود هر روز شن و ماسه بریزند دیگر چیزی از آسفالت خیابان و جاده باقی نمی‌ماند.

وی افزود: در آنجا مردم از لاستیک‌های یخ شکن استفاده می‌کنند. امروز اگر شهروندی بخواهد لاستیک یخ شکن تهیه کند اولاً باید ببینیم در بازار وجود دارد؟ ثانیاً آیا مردم توان خرید این نوع لاستیک را دارند؟

برای اولین بار در کشور، شهرداری تبریز در سال جاری با هدف حفاظت از محیط زیست، فضای سبز شهری و آب‌های زیرزمینی، جامدپاشی نمک را حذف و اقدام به محلول‌پاشی پیش از بارش برف در سطح معابر اصلی و فرعی شهر کرده است.