رونمایی از اولین نمونه اتوبوس و تاکسی‌های برقی وارداتی در پایتخت؛ فردا/ ناوگان ون را صددرصد فرسوده از مدیریت پنجم شهری تحویل گرفتیم
رونمایی از اولین نمونه اتوبوس و تاکسی‌های برقی وارداتی در پایتخت؛ فردا/ ناوگان ون را صددرصد فرسوده از مدیریت پنجم شهری تحویل گرفتیم

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در نشست خبری که بعدازظهر امروز – دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲- در محل باغ نگارستان در منطقه ۱۲ برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این نشست و هم نشینی اصحاب رسانه با سخنگوی شورا و شهرداری اتفاق مبارکی است، اظهار […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در نشست خبری که بعدازظهر امروز – دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲- در محل باغ نگارستان در منطقه ۱۲ برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این نشست و هم نشینی اصحاب رسانه با سخنگوی شورا و شهرداری اتفاق مبارکی است، اظهار کرد: شهرداری تهران به صورت اساسی و راهبردی خودش را موظف به پاسخگویی به شورای شهر به عنوان نهاد بالادستی و موجد مدیریت شهری می داند و در این حدود ۳۰ ماهی که از استقرار مدیریت شهری گذشته با حداکثر هماهنگی و همراهی راه خود را طی کردیم. 

وی افزود: در موضوع حمل و نقل عمومی می توانیم همکاری و همراهی شورا و شهرداری را ببینیم و ریل گذاری کلیدی که شورا در تصویب بودجه ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ داشت نشان می دهد که در مسیر طی شده اولویت اصلی مردم تهران بحث حمل و نقل عمومی است. 

محمدخانی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره حمل و نقل عمومی توضیح داد: از روز اولی که وارد مجموعه شدیم دغدغه اصلی ما حوزه حمل و نقل بود. به طوری که از روز اول به دلیل وضعیتی که مردم داشتند شرمنده مردم بودیم. در گزارشی که مسئول حمل و نقل مدیریت شهری قبل داشت از انبارهای خالی مترو تا وضعیت نامناسب اتوبوس و ون ها گزارش های متعددی ارائه کردند. ما در این دوره ناوگان ون را به صورت ۱۰۰ درصد فرسوده تحویل گرفتیم و تعداد اتوبوس ها در ۴ سال دوره پنجم مدیریت شهری کاهش یافته بود.

۳برابر دوره پنجم اتوبوس جدید به ناوگان اضافه شده است 

سخنگوی شهرداری تهران اضافه کرد: درخصوص سال ۱۴۰۲ حتما تلاش های ما هنوز به سرانجام نرسیده اما در مقایسه با گذشته اتفاقات بزرگی رخ داده است. در مقایسه با تمام ۴ سال دوره قبل بیش از سه برابر اتوبوس نو به ناوگان اتوبوسرانی اضافه کردیم که البته هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم. در حوزه اورهال قطارهای مترو برای اولین بار قطارهای دی.سی که از رده خارج بود و تلقی مدیران قبلی این بود که این قطارها اسقاط هستند، انجام شد. به طوری که، با تبدیل این قطارها به قطارهای دی. سی پلاس، در حال حاضر در خطوط در حال فعالیت هستند.

ورود اولین نمونه اتوبوس و تاکسی‌های برقی وارداتی به پایتخت؛ فردا

وی بیان کرد: خبر خوب اینکه روز گذشته قرارداد تکمیلی ناوگان حمل و نقل برقی را با شرکت های تولید کننده چینی منعقد کردیم و اولین نمونه های اتوبوس و تاکسی های برقی فردا وارد کشور خواهد شد و در معرض دید اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت. امیدواریم با این فرآیندی که در حال طی شدن است و با همکاری بانک مرکزی از اردیبهشت و خرداد سال آینده ورود این تاکسی ها و اتوبوس ها و ون ها را به شهر تهران شاهد باشیم.

محمدخانی گفت: همانطور که می دانید قرارداد ۲۵۰۰ اتوبوس، ۲۷۵۰۰ تاکسی و ۱۰ هزار ون و ۱۵۰ هزار موتورسیکلت برقی اجرایی شده و اواخر بهار آینده  در تهران شاهد ورود این اتوبوس ها و ون ها و موتور ها به ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره اتفاقات مترو در روز گذشته عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل و به ویژه مترو موضوعات توسعه ای زمان‌بر است و در قرارداد ما با چینی ها زمان تحویل اولین سری واگن ها ۲۴ ماه بعد است که با رایزنی ها به ۱۴ ماه کاهش پیدا کرد  چرا که واگن ها متناسب با خطوط ریلی و ایستگاه ها به صورت سفارشی ساخته می شود.

وی تصریح کرد: با وضعیت فاجعه باری کار را تحویل گرفتیم و چه بسا اگر کمک شورا و خریدهایی برای انبارهای مترو نبود با وضعیت بدتری مواجه بودیم. درباره وضعیت فعلی نیز حتما خودمان را شرمنده مردم می دانیم و بنده نیز به سهم خودم عذرخواه مردم شریف تهران‌ هستم اما باید مطالبات از مسئولان امر صورت بگیرد و باید از آنها بپرسید که چرا قرارداد ساخت واگن ما ۷ سال معطل ماند و از سال ۹۵ تا ابتدای امسال این ساخت انجام نشد و چرا به سادگی پشت گوش انداخته شد.

محمدخانی همچنین گفت: در سال جاری در بحث اورهال در حوزه مترو باید بگویم تاکنون بیش از دو برابر زمان مشابه دوره قبل اورهال انجام شده است. توسعه، نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل و پیگیری ساخت قطار ملی و خریدها انجام شد و هر ماه در صحن شورا گزارش حمل و نقل  توسط مدیران حوزه‌ مترو و حمل و نقل و شهردار تهران ارائه می شود.

سخنگوی شهرداری تهران درباره مقصر این حوادث در مترو نیز بیان کرد:  درمجموع اگر فرسوده بودن ناوگان و تلاش برای رفع فرسودگی و عقب ماندگی ها را در نظر بگیرید، هر قضاوتی که به عنوان رسانه و نماینده مردم انجام دهید، ما پذیرا هستیم.
 

ادامه دارد….