برگزیدگان جشنواره فرهنگی، ادبی سلمان فارسی معرفی شدند
برگزیدگان جشنواره فرهنگی، ادبی سلمان فارسی معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، عباس زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت مقام زن اظهار کرد: این جشنواره تیر سال جاری توسط حوزه معاونت فرهنگی شهرداری در منطقه ۱۵ اصفهان و با همکاری انجمن شاعران جوان استان و فرهنگسرای اندیشه برنامه‌ریزی و اجرا شد. وی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

عباس زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت مقام زن اظهار کرد: این جشنواره تیر سال جاری توسط حوزه معاونت فرهنگی شهرداری در منطقه ۱۵ اصفهان و با همکاری انجمن شاعران جوان استان و فرهنگسرای اندیشه برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی با بیان اینکه در اسناد تاریخی زادگاه حضرت سلمان (ره) در اصفهان و منطقه جی بیان شده است، افزود: بر اساس روایات و اقوال محلی، زادگاه ایشان منسوب به محله گیان در خوراسگان بوده و بر همین اساس این جشنواره به مناسبت بزرگداشت مقام شامخ حضرت سلمان فارسی (ره) صحابه مشهور پیامبر (ص) و از یاران حضرت امیرالمومنین علی (ع) در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان برگزار شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فرهنگی، ادبی سلمان فارسی (ره) ضمن قدردانی از هوشنگ نظری‌پور، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان و رئیس جشنواره، همچنین اعضای شورای اسلامی شهر، حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری، مدیران شهری و اندیشمندان و فرهنگ دوستان اصفهان برای حمایت از این رویداد گفت: امیدواریم این جشنواره سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد و هر سال بر سطح کیفی و کمی آن افزوده شود.

مهرناز آزاد، دبیر علمی و مسئول کمیته داوران جشنواره فرهنگی، ادبی سلمان فارسی نیز با اشاره به کیفیت برگزاری این جشنواره گفت: با توجه به محورهای جشنواره در بخش ویژه به مقالات علمی و تحقیقی با موضوعات؛ «سلمان محمدی (ره)»، «اندیشمندان و مکتب اصفهان» و «اصفهان شناسی و تاریخ جی» پرداخته شد و در بخش عمومی جشنواره که در قالب‌های شعر، داستان کوتاه و مقاله برگزار شد، موضوعاتی همچون «چالش‌های اجتماعی»، «فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی» و «آب و زاینده‌رود» با موضوعات آزاد در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه آثار رسیده تا شهریور سال جاری در چند مرحله داوری شد، تصریح کرد: در داوری آثار تلاش شد بهترین آثار به مرحله نهایی راه پیدا کند.

دبیر علمی جشنواره با اشاره به آثار ارسال شده به دبیرخانه افزود: در این جشنواره تعداد ۱۰۹ نفر از ۲۱ استان با ۲۲۷ اثر شامل ۵۵ داستان، ۱۵۳ شعر و ۱۹ مقاله به رقابت پرداختند.

پس از انجام داوری جشنواره فرهنگی، ادبی سلمان فارسی نفرات و آثار زیر معرفی شد:

بخش مقالات

– رتبه اول: دریا قدرتی پور با مقاله «خون گاوخونی در شیشه خشکسالی»

– رتبه دوم: مهری مصور با مقاله «ایده چهارباغ»

-رتبه سوم: عاطفه علیان با مقاله «بهشت آباد»

بخش مقالات پژوهشی

– رتبه برتر: حمید گنجایش با عنوان «سلمان اهل بیت»

بخش شعر

-رتبه اول: قاسم بای با شعر «شوق دیدار»

-رتبه دوم: یونس شیخ احمدی با شعر «کهنه سرباز»

-رتبه سوم: میثم داوودی با شعر «راز»

بخش داستان کوتاه

-رتبه اول: فاطمه حلیمیان با داستان «الم»

-رتبه دوم: مصطفی توفیقی با داستان «آبتین»

-رتبه سوم: مریم خراسانی با داستان «بی‌خوابی»

به گزارش ایمنا، فراخوان این جشنواره در مرداد ۱۴۰۲ منتشر و طی مراسمی دوم شهریور سال جاری هم‌زمان با روز و مراسم بزرگداشت حضرت سلمان فارسی (ره) در کتابخانه سلمان فارسی (ره) خوراسگان با حضور جمعی از مدیران و مسئولان اصفهان و فرهیختگان، اندیشمندان و هنرمندان استان رونمایی شد و پنجم دی ۱۴۰۲ به کار خود پایان داد.

همچنین جوایز نفرات برتر برای آن‌ها ارسال شد.