دولت در اعتبارات سالانه بودجه منوریل قم را پیش‌بینی کند
دولت در اعتبارات سالانه بودجه منوریل قم را پیش‌بینی کند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله امرالهی امروز _دوشنبه یکم آبان‌ماه_ در حاشیه جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر قم که با موضوع پروژه منوریل برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد تا مطالعات امکان‌سنجی منوریل قم تا پایان آذرماه به پایان برسد. وی افزود: نظر […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله امرالهی امروز _دوشنبه یکم آبان‌ماه_ در حاشیه جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر قم که با موضوع پروژه منوریل برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد تا مطالعات امکان‌سنجی منوریل قم تا پایان آذرماه به پایان برسد.

وی افزود: نظر شورای اسلامی شهر قم این است که منوریل هم جزو پروژه‌های اولویت‌دار مدیریت شهری است و نسبت به تکمیل این پروژه باید بحث و بررسی جدی صورت گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تحلیل بودجه شهرداری قم، اضافه کرد: بودجه شهرداری قم امسال هشت هزار میلیارد تومان است که بیش از دو هزار میلیارد تومان بودجه جاری و حدود دو هزار میلیارد تومان بودجه سرمایه‌گذاری است.

وی تصریح کرد: سه تا چهار هزار میلیارد تومان برای سرفصل هزینه‌های عمرانی اختصاص یافته است که به‌جز سه تقاطع غیرهم‌سطح، سایر مقادیر این بودجه صرف هزینه‌های نگهداری و عمرانی شهر از جمله احداث معابر فرعی و روکش آسفالت می‌شود که از ضروریات شهر است.

امرالهی اضافه کرد: حداکثر کمک برای مترو هم بر مبنای اوراق مشارکتی بوده که دولت به شهر قم تخصیص داده است و بیش از این در توان مجموعه نیست.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام متعدد اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: مجموع این پروژه‌ها بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و انتظار ما از دولت این است که برای اجرای این پروژه‌ها حمایت خوبی از مدیریت شهری قم داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: شهر قم مهد تشیع است و شهری نیست که صرفاً برای شهروندان و زائران باشد و دولت باید با این نگاه نسبت به پروژه‌های شهر قم توجه کند.

وی با اشاره به قولی که در ابتدای دولت سیزدهم به مدیریت شهری برای تکمیل منوریل داده شد، افزود: در دولت هشتم و نهم نیز تمام تخصیص‌ها از اعتبارات دولتی برای این پروژه انجام شده است و انتظار داریم دولت در بودجه‌های سالانه سهمی برای منوریل پیش‌بینی کند.