درختان منطقه ۱۰ کرج هرس شدند
درختان منطقه ۱۰ کرج هرس شدند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، رامین بیرجانی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اعلام این خبر گفت: به منظور استفاده از ارزش زیست محیطی و حفظ و نگهداری آن برای نسل‌های آینده هرس درختان امری ضروری است و طبق روال هرساله و با توجه به فرارسیدن فصل زمستان عملیات هرس درختان و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

رامین بیرجانی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اعلام این خبر گفت: به منظور استفاده از ارزش زیست محیطی و حفظ و نگهداری آن برای نسل‌های آینده هرس درختان امری ضروری است و طبق روال هرساله و با توجه به فرارسیدن فصل زمستان عملیات هرس درختان و حذف شاخه‌های اضافی و خشکیده توسط واحد فضای سبز انجام شد.

بیرجانی افزود: هدف از هرس درختان، حذف شاخه‌های خشکیده و جلوگیری از خطر شکستگی در هنگام بارش برف و همچنین جوان‌سازی شاخه‌های درختان می‌باشد که با انجام هرس، در فصل بهار شاخه‌های جدید رشد کرده و تاثیر زیادی در شاداب‌سازی درخت خواهد داشت. همچنین ایجاد یک شکل مناسب با فضای شهری و منظره‌ای زیبا و یکنواخت در شهر و جلوگیری از رشد بی‌رویه درختان، حذف تنه جوش، و پاجوش، شاخه‌های مزاحم همچنین ایجاد تعادل تاج با تنه و ریشه از دیگر مزایای هرس اصلاحی است.

وی در پایان تصریح کرد: کود دهی و کندو کوب پای درختان از جمله دیگر اقداماتی است که همزمان با هرس درختان انجام می‌شود تا رشد و نمو آنها در فصل بهار بیشتر و با طراوت باشد.