حفظ سهم ۷۰ درصدی اعتبارات عمرانی به جاری/ ۲۳ درصد اعتبارات مصوب مربوط به قطار شهری است
حفظ سهم ۷۰ درصدی اعتبارات عمرانی به جاری/ ۲۳ درصد اعتبارات مصوب مربوط به قطار شهری است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع اظهار امروز _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ در حاشیه تصویب بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان اظهار کرد کرد: از ابتدای بهمن سال جاری لایحه بودجه شهرداری اصفهان تقدیم شورای اسلامی شهر شد و به مدت یک ماه مورد بررسی قرار گرفت، همچنین بهای خدمات و عوارض […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع اظهار امروز _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ در حاشیه تصویب بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان اظهار کرد کرد: از ابتدای بهمن سال جاری لایحه بودجه شهرداری اصفهان تقدیم شورای اسلامی شهر شد و به مدت یک ماه مورد بررسی قرار گرفت، همچنین بهای خدمات و عوارض نیز بررسی شد تا مصوبه شورای اسلامی شهر را داشته باشد؛ این موضوع مقدم بر بودجه بود و به این ترتیب حدود ۲۵ لایحه از سوی شهرداری در حوزه درآمدها و بودجه در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ جلسه از سوی کمیسیون‌های مختلف برای تصویب لوایح درآمدی برگزار شد، گفت: عدالت، شفافیت و رعایت وضعیت شهروندان از شاخص‌های مورد نظر در بررسی این لوایح بود، بنابراین با این رویکرد بررسی‌ها و تصویب صورت گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از سوم بهمن سال جاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی برای بررسی بودجه ۱۴۰۳ برگزار شد، چند جلسه با شهردار و معاونان داشتیم که سیاست‌های اصلی و خطوط لازم مطرح شد تا کمیسیون‌ها در همان مسیر حرکت کنند.

وی با اشاره به ۹۱۰ نفر ساعت جلسات کارشناسی کمیسیون‌های تخصصی ادامه داد: سعی کردیم جلسات با حضور مدیران شهرداری به صورتی باشد که روند اجرای فعالیت‌های شهرداری و خدمت رسانی به مردم با وقفه روبه‌رو نشود.

سامع با بیان اینکه حدود ۲ هزار ردیف بودجه داریم که نزدیک به ۳۰ درصد از آن نقد وجود داشت، گفت: همچنین جلساتی با حضور اساتید دانشگاه و شهراندیشان برگزار و دیدگاه‌های آن‌ها نسبت به این بودجه بررسی شد.

وی افزود: حدود ۳۱۰۰ نفر ساعت جلسات کارشناسی و تخصصی در کمیسیون تلفیق بررسی شد و در نهایت بودجه آماده و امروز در صحن علنی به رأی گذاشته می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فرایندی اجرا شد که اعضا اگر پیشنهادی در خصوص بودجه دارند، در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود.

وی با بیان اینکه بودجه پیشنهادی ۲۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که تقدیم شورای اسلامی شهر شد، گفت: در بررسی‌ها ۹۶ میلیارد تومان از اعتبارات هزینه‌ای کاهش پیدا کرد، ۱,۲۹۴ میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی اضافه و ۴۸ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی کاهش پیدا کرد و در مجموع به ۳۰ هزار و ۵۰ میلیارد تومان رسیدیم.

سامع بیان کرد: ۴,۳۰۰ میلیارد تومان تغییرات در ارقام ردیف‌های بودجه پیشنهادی بود که برآیند آن ۱,۱۵۰ میلیارد تومان بود.

وی اظهار کرد: از ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری، حدود ۳,۵۰۰ میلیارد تومان ردیف‌هایی اضافه یا کم شده است و حدود ۲۶ درصد تغییرات در این ردیف‌ها ایجاد شد.

به‌رغم تورم ۴۴ درصدی، رشد بودجه ۵۵ درصدی حاصل شده است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بیشترین اعتبارت سبد خدمتی مدیریت شهری گفت: ۶,۸۰۰ میلیارد تومان شامل ۲۳ درصد، کل اعتبارات مصوب برای قطار شهری است، ۲,۹۰۰ میلیارد تومان بودجه شبکه معابر شامل احداث خیابان‌ها و تقاطع‌ها و حلقه چهارم است که ۱۰ درصد از بودجه را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اعتبارات دیگر گفت: فقط ۸ درصد مربوط به حقوق و مزایا است، در بخش خرید و نگهداری و تعمیرات اتوبوس نیز ۱۹۰۰ میلیارد تومان، در بخش توسعه فضای سبز، منابع آب و زیرساخت‌ها، کاشت درخت و نگهداری ۱,۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

سامع با بیان اینکه در سرفصل بافت تاریخی ۷۹ درصد رشد را شاهد بودیم، گفت: احیای بافت تاریخی و توجه به رونق آن مورد توجه قرار گرفت و عدد آن به ۲۸۷ میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه ۷۱ میلیارد تومان به عدد پیشنهادی شهرداری در خصوص مراکز فرهنگی و اجتماعی اضافه شد، گفت: در حوزه تأمین املاک برای اجرای پروژه‌های شهری و افزایش ظرفیت اقتصادی شهر، جمع مصوب ۷۵۰ میلیارد تومان است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: ۱۳ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان درآمدهایی است که سهم مناطق و ناژوان و ۱۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان مربوط به شهرداری مرکزی است.

وی با اشاره به سهم اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی گفت: در بودجه ۱۴۰۳، سهم اعتبارات عمرانی به جاری ۷۰ درصد به ۳۰ درصد است که حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک ۴۱ درصد، خدمات شهری ۱۹ درصد، برنامه‌ریزی ۱۳ درصد، مالی و اقتصادی ۱۳ درصد، فرهنگی و اجتماعی ۸ درصد، شهرسازی ۳ درصد، عمران ۳ درصد و حوزه شهردار یک درصد از بودجه را به خود اختصاص داده‌اند.

سامع با اشاره به تناسب رشد بودجه با تورم موجود بیان کرد: به‌رغم تورم ۴۴ درصدی، رشد بودجه ۵۵ درصدی حاصل شده است.