جمع آوری ۹ هزار تن ضایعات مخزن تعدیل‌کننده آب‌های سطحی صالح‌آباد
جمع آوری ۹ هزار تن ضایعات مخزن تعدیل‌کننده آب‌های سطحی صالح‌آباد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ رضا شنگی با بیان اینکه لایروبی و تخلیه ضایعات از مخزن صالح آباد به صورت مستمر در برنامه کاری این منطقه قرار دارد، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای روند جمع آوری ضایعات از این مخزن، با توجه به […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ رضا شنگی با بیان اینکه لایروبی و تخلیه ضایعات از مخزن صالح آباد به صورت مستمر در برنامه کاری این منطقه قرار دارد، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای روند جمع آوری ضایعات از این مخزن، با توجه به فصل بارندگی روند جمع آوری ضایعات از مخزن ۶۰۰ هزار مترمکعبی صالح آباد و بارگیری ۹۰۰ کامیون ضایعات و رسوب برداری از این مخزن انجام شد.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه نقش پاکسازی مستمر مخزن صالح آباد در مدیریت آب گرفتگی و آب ماندگی های احتمالی تاثیرگذار است، افزود: پیش بینی می شود تا پایان عملیات اجرائی ۹ هزار تن ضایعات از این مخازن به مراکز مجاز منتقل شود.

وی اظهار داشت: این مخزن نقش تعدیل کننده آب های سطحی شهر تهران را دارند و به علت شیب روبه جنوب در منطقه ۲٠، حجم وسیعی از آب های سطحی مناطق ۶، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ از این مخازن عبور می کنند.

شهردار منطقه ۲۰ بیان کرد: عملیات پاکسازی مستمر مخزن صالح آباد در مدیریت آب گرفتگی و آب ماندگی های احتمالی توسط اداره مسیل ها و قنوات به نحوی انجام شده است که در بارندگی های یک سال گذشته، در کانال ها و مسیل های عبوری آب های سطحی انسداد و مشکلی ایجاد نشده است.

شنگی یادآور شد: رها سازی زباله های شهری مهمترین علت آبگرفتگی انهار سرپوشیده و روباز است و مشارکت شهروندان در این خصوص با عدم تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی در انهار و مسیل ها از بروز آب گرفتگی به ویژه در فصل بارندگی بسیار موثر است.

انتهای پیام/