تنها راهکار رفع مشکلات تنفسی اصفهان احیای زاینده‌رود است
تنها راهکار رفع مشکلات تنفسی اصفهان احیای زاینده‌رود است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم آبان_ در نطق میان دستور صدودهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: کشور ما پر آب نیست و باید حداکثر صرفه‌جویی را در مصرف آب داشته باشیم. وی افزود: رهبر معظم انقلاب سال گذشته فرمودند: «مسئله آب اصفهان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم آبان_ در نطق میان دستور صدودهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: کشور ما پر آب نیست و باید حداکثر صرفه‌جویی را در مصرف آب داشته باشیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب سال گذشته فرمودند: «مسئله آب اصفهان جدی است»؛ ما دیگر به چه شکل و با چه زبان و روشی باید بفهمانیم که زاینده رود صرفاً یک رود نیست و جان مردم اصفهان است؟

عضو کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر مسئله مرگ و زندگی مطرح است، هوای آلوده اصفهان به‌واسطه صنایع، موجب مرگ زنان و کودکان و سالمندان شده است و باید به داد اصفهان رسید.

وی ادامه داد: با طنز، شعر، اشک، خواهش و فریاد گفته شد، نمایندگان مردم در مجلس بارها گفتند و از وزیر نیرو و مسئولان بارها سوال کردند؛ در شورای اسلامی شهر کمیسیون ویژه آب تشکیل دادیم و در همه جناح‌ها و ادوار بحث آب تعقیب شد.

فلاح تصریح کرد: درست در روز حماسه و ایثار مردم اصفهان، پروژه غیرقانونی بن_ بروجن افتتاح شد تا آخرین ضربه بر جان بی‌رمق این رودخانه هزار ساله زده شود.

وی افزود: چرا مسئولان اصرار دارند صدها کیلومتر زمین‌های خشک اطراف استان که هیچ گاه کشاورزی در آن نبوده را به‌واسطه انتقال آب زاینده رود آباد و کشاورزی شرق اصفهان را نابود کنند؟

عضو کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آب کرمان و یزد، صنایع بزرگ و ملی فولاد مبارکه و ذوب آهن از زاینده‌رود است، پس تکلیف مردم اصفهان چه می‌شود؟

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد تنها راهکار رفع مشکلات تنفسی احیای زاینده رود است.

فلاح با اشاره به طرح انتقال آب دریا به اصفهان بیان کرد: آب دریای عمان شور است و برای شرب مردم مناسب نیست، فقط برای مصارف صنعتی است.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان همیشه پای کار انقلاب بوده‌اند و هستند، گفت: این تاریخ بزرگ و شهر فرهنگ ساز و مؤثر در اقتصاد و پیشرفت کشور را نرنجانیم؛ این آب حق مردم اصفهان است و این رود باید زنده باشد تا زندگی مردم اصفهان همراه با سلامتی و نشاط باشد.