تعاملات میان تهران و شهرهای ترکیه افزایش پیدا خواهد کرد
تعاملات میان تهران و شهرهای ترکیه افزایش پیدا خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و یکمین جلسه شورا در نطق پیش از دستور خود با اشاره به سفر به کشور ترکیه و حضور در کنگره سازمان UCLG اظهار کرد: این سازمان در نگارش دستورالعمل های شهری […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و یکمین جلسه شورا در نطق پیش از دستور خود با اشاره به سفر به کشور ترکیه و حضور در کنگره سازمان UCLG اظهار کرد: این سازمان در نگارش دستورالعمل های شهری فعالیت می کند و ایران نیز عضو این سازمان در غرب آسیاست.

وی به حضور مقامات جهان در این کنگره، اشاره کرد و افزود: در حاشیه این اجلاس جلساتی به صورت خصوصی با مسئولان شهرهای مختلف برگزار شد. در مجموع دیدارها به انتقال تجربیات در حوزه های مختلف مدیریت شهری پرداخته شد.

بابایی با بیان اینکه دوره های آموزشی برای استفاده کارکنان شهرداری تهران از تجربیات شهر گوانگژو برگزار خواهد شد، تصریح کرد: کشورهای اروپایی حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند و در تجاوزات اخیر از حمایت خود دریغ نکردند و با توجه به این موضوع، بیانیه ای توسط کشورهای اروپایی در سازمان UCLG در حمایت از رژیم صهیونیستی تنظیم شده بود و از ساعات اولیه، هیئت تهران مخالفت خود را با متن این بیانیه اعلام کرد و با رایزنی با کشورهای غیراسلامی، تلاش کرد که بیانیه را به سمت حمایت از مردم فلسطین ببرد.

وی افزود: طی رفت و برگشت های صورت گرفته و عدم پذیرش متن از سوی طرفین، سازمان تصمیم گرفت شورای پنج نفره را مسئول تنظیم متن نهایی کند و در نهایت هیئت تهران، متنی را با محور محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه تنظیم کرد و در نهایت به جای قرائت بیانیه کشورهای اروپایی، به تذکر در خصوص آتش بس در این اجلاس بسنده شد. در مجموع می توان گفت تلاش هیئت تهران منجر به قرائت نشدن بیانیه کشورهای اروپایی شد.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران در سال ۱۳۹۲ پیمان خواهرخواندگی با آنکارا امضا کرده است، یادآور شد: بنده به عنوان عضو شورای شهر پایتخت جمهوری اسلامی، در آیین گرامیداشت ۱۰۰ سالگی اعلام شهر آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه، سخنرانی داشتم.

وی با بیان اینکه توسعه روابط تهران و آنکارا با همکاری نماینده ای از کشور ترکیه و مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران تثبیت خواهد شد، تصریح کرد: در این سفر ملاقات با سفیر ایران در ترکیه، در خصوص افزایش تعاملات تهران و شهرهای ترکیه سخن به میان آمد.

بابایی با اعلام اینکه خیابان ایران یکی از مهمترین خیابان های آنکاراست، یادآور شد: بنابر پیشنهاد ما چهارراه استانبول با نمادی از سوی شهرداری تهران به عنوان نماد همبستگی ایران و ترکیه، تزئین و با حضور مسئولان ترک رونمایی خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: استفاده از خودروهای برقی در آنکارا با افزایش تعداد جایگاه های شارژ خودروها همراه بود. از سویی دیگر مدیریت مصرف انرژی نیز در این شهر ملموس بود.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران تأکید کرد: گزارش سفرهای خارجی با تأخیر و بدون اطلاعات کامل و به صورت رفع تکلیف در سامانه شفافیت بارگذاری می شود؛ در حالیکه باید مدت زمان، ضرورت، اسامی اعضا و هزینه سفر باید در سامانه به ثبت برسد.

انتهای پیام/