تحقق بودجه‌ مبتنی بر عدالت شهری در هزینه‌کرد های عمرانی مناطق دهگانه شهرداری تبریز
تحقق بودجه‌ مبتنی بر عدالت شهری در هزینه‌کرد های عمرانی مناطق دهگانه شهرداری تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تبریز گفت: بر اساس گزارش درآمد و هزینه شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲، شهرداری تبریز با تحقق ۸۵ درصدی موفق به حصول درآمد بالغ‌بر ۹۰ هزار میلیارد ریال شده است. به گزارش شهریار، مهدی عبداللهی با اشاره به افزایش صددرصدی بودجه در سال ۱۴۰۲ و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تبریز گفت: بر اساس گزارش درآمد و هزینه شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲، شهرداری تبریز با تحقق ۸۵ درصدی موفق به حصول درآمد بالغ‌بر ۹۰ هزار میلیارد ریال شده است.

به گزارش شهریار، مهدی عبداللهی با اشاره به افزایش صددرصدی بودجه در سال ۱۴۰۲ و تحقق ۸۵درصدی بودجه طی شش ماه نخست سال جاری افزود: این تحقق در امتداد ثبت رکورد درآمدی سال گذشته است.

وی ادامه داد: این میزان از تحقق درآمد نشان از عزم جدی و هم‌افزایی مضاعف مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر و مجموعه شهرداری تبریز دارد.  

عبداللهی اظهار کرد: یکی از محورهای اساسی برنامه‌وبودجه سال گذشته و جاری، تحقق بودجه‌ مبتنی بر تحقق عدالت شهری است که بر اساس سیاست‌های راهبردی شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز این خواسته و مطالبه جمعی در بودجه‌های سالانه تزریق و نمود عینی آن در اقدامات و هزینه کرد های عمرانی عملیاتی شده است.  

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تبریز تصریح کرد: بر اساس ارزیابی عملکرد گزارش شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲، شهرداری تبریز بالغ‌بر ۱۱۰ میلیارد تومان در مناطق کم برخوردار هزینه کرد عمرانی داشته است که مازاد بر بودجه مصوب عمرانی خود این مناطق است.

وی همچنین اعلام کرد: شیوه اقدام در این خصوص به این شکل است که پروژه‌های عمرانی در مناطق کم برخوردار جانمایی و از درآمد مناطق برخوردار هزینه و اجراشده است و البته این هزینه‌ها فارغ از تزریق منابع، سازمان‌های تخصصی مانند قطار شهری و اتوبوس‌رانی را که محدوده عمل در گستره شهر  دارند شامل می‌شود.  

عبداللهی تشریح کرد: در شهرداری منطقه ۱۰ علی‌رغم تحقق ۴۲ درصدی بودجه عمرانی با احتساب عملکرد پروژه‌های معین در محدوده این منطقه، درصد تحقق به ۱۱۹ درصد افزایش‌یافته است که منجر به تزریق ۷۶۰ میلیارد ریال شده است.

او افزود: در منطقه چهار نیز این فرایند تکرار شده است و عملکرد ۶۰ درصد منطقه با احتساب پروژه‌های عمرانی معین به ۷۵ درصد افزایش‌یافته است و تزریق ۳۳۰ میلیارد ریال هزینه کرد عمرانی در پی داشته است.  

مهدی عبداللهی تا پایان سال جاری این فرایند تحقق  بودجه‌ریزی مبتنی بر عدالت شهری در توسعه متوازن شهر هم زمان توسط اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز پیگیری می شود و منجر به افزایش رضایت‌مندی مضاعف شهروندان می شود.