بهسازی شهری ۷۰ درصد نارضایتی شهروندان را کاهش می دهد
بهسازی شهری ۷۰ درصد نارضایتی شهروندان را کاهش می دهد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۵ اعلام کرد: با اقدامات ساده در حوزه بهسازی محیط شهری می توانیم تا ۷۰ درصد نارضایتی شهروندان را کاهش دهیم. به گزارش شهریار، اکبر پورخردمند در بازدید از معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۵ بر لزوم توجه به بهسازی شهری با هدف جلب رضایتمندی و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۵ اعلام کرد: با اقدامات ساده در حوزه بهسازی محیط شهری می توانیم تا ۷۰ درصد نارضایتی شهروندان را کاهش دهیم.

به گزارش شهریار، اکبر پورخردمند در بازدید از معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۵ بر لزوم توجه به بهسازی شهری با هدف جلب رضایتمندی و ایجاد آرامش فکری شهروندان تاکید کرد.

 وی توجه به موارد به ظاهر کم اهمیت در فعالیت های عمرانی و خدماتی را کلید رضایتمندی شهروندان در فعالیت های جاری عنوان کرد و گفت: در کنار پروژه های بزرگ، مواردی چون: لکه گیری مداوم معابر، رعایت اصول فنی در حفاری معابر، نصب علائم هشدار و رنگ کاری سرعت گیرها، همسطح سازی منهول ها، پوشش دریچه ها و ساماندهی پیاده روها از جمله مواردی است که می تواند تا حد قابل توجهی در ارتقای میزان رضایتمندی شهروندان موثر باشد.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: درحالیکه شهرداری تبریز با اجرای پروژه های بزرگ اقدامات قابل توجهی انجام می دهد اما عدم توجه به موارد به ظاهر کم اهمیت، رضایتمندی شهروندان را تحت تاثیر قرار می دهد.

پورخردمند در ادامه سخنان خود با اشاره به کسب رتبه اول عملکرد صرفا عمرانی شهرداری منطقه ۵ عنوان داشت: این موفقیت در سایه تلاش و همکاری پرسنل زحمتکش این واحد به دست آمده و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه کمبود نیرو و برخی تجهیزات در معاونت فنی و عمرانی تصریح کرد: واحد عمران یکی از تخصصی ترین بخش های شهرداری است و برای تضمین کیفیت کارها باید زیرساخت های لازم را فراهم بیاوریم.

پورخردمند از تلاش همکاران و تعصب سازمانی کارشناسان در اجرای وظایف محوله قدردانی کرد و گفت که تا حد امکان مشکلات این بخش رفع خواهد شد.

شهردار مطنقه ۵ در بخش دیگری از سخنان خود پیمانکاران را بازوان اجرایی مدیریت شهری خواند و افزود: ضمن رعایت اخلاق و روابط توام با احترام، در اجرای قوانین به ویژه نکات فنی در اجرای پروژه های عمرانی دقت و سختگیری لازم به عمل خواهد آمد.

وی تاکید کرد: کیفیت فعالیت های انجام شده باید بهترین باشد و هیچگونه ایرادی قابل پذیرش نیست.

پورخردمند ادامه داد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از معاونت عمرانی مرکز، منطقه پنج با ۸۲.۲۳ درصد، در صدر تحقق پروژه های صرفا عمرانی مناطق ۱۰گانه تبریز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این آمار مربوط به درصد تحقق پروژه های صرفا عمرانی مناطق منتهی به ۱۷ مهرماه جاری است افزود: با تلاش جمعی همکاران، شهرداری منطقه ۵ این میزان تحقق در رتبه خوب ارزیابی یاد شده قرار گرفته است.

شهردار مطنقه ۵ بودجه عمرانی شهرداری منطقه پنج را ۷۶۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بر اساس این گزارش، عملکرد ریالی این منطقه در حوزه فنی و عمرانی بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است.

گفتنی است شهرداری منطقه پنج با ۷۷ پروژه عمرانی مصوب از فعالترین مناطق تبریز در حوزه فنی و عمرانی است.