بهره‌گیری از ظرفیت ارزهای دیجیتال برای اجرای پروژه‌های شهری
بهره‌گیری از ظرفیت ارزهای دیجیتال برای اجرای پروژه‌های شهری

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، سید مهدی احمدی، صبح امروز _ پنج‌شنبه بیست و سوم آذر_ در نخستین همایش نهضت تأمین مالی شهر که در سالن اصلی همایش، مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه در نگاه سنتی برای اجرای پروژه‌ها از دو روش تسهیلات و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، سید مهدی احمدی، صبح امروز _ پنج‌شنبه بیست و سوم آذر_ در نخستین همایش نهضت تأمین مالی شهر که در سالن اصلی همایش، مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه در نگاه سنتی برای اجرای پروژه‌ها از دو روش تسهیلات و اوراق مشارکت بهره‌مند می‌شویم، اظهار کرد: طبق سیاست‌های بانک مرکزی ارائه تسهیلات به یک مخاطب که شهرداری است ما را محدود می‌کند و باید سقفی در نظر گرفته شود، چراکه همین روند موجب می‌شود بسیاری از پروژه‌های شهری با کمبود اعتبار و بودجه مواجه شود.

وی افزود: اگر بتوانیم نگاه نوین را تبیین کنیم بدون شک نیمی از مسیر را به درستی طی کرده‌ایم.

مدیرعامل بانک شهر با تاکید بر اینکه باید سیاست پولی دولت را بررسی کنیم تا با ارائه راهکار از محدودیت‌ها فاصله بگیریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ابزار مالیات استفاده بیشتری می‌شود، به این معنا که دولت خاستگاه بهره‌گیری از نگاه انقباضی است و نظام پولی هم با اجرای ترازنامه در همین مسیر حرکت می‌کند.

احمدی اضافه کرد: با ادامه این روند با رکورد اقتصادی مواجه خواهیم بود، از این رو تاکید داریم که از ابزارهای کلاسیک فاصله گرفته شود، به سمت روش‌های نوین حرکت کنیم تا بازیگران جدیدی برای ارائه خدمات به شهروندان تعریف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این امر تنها به کلان‌شهر تهران مربوط نیست، ادامه داد: شاهد هستیم که اجرای پروژه‌های متعدد در مدیریت شهری پایتخت در حال اجرا بوده و همین امر موجب شده است تا با ویترینی از خدمات مواجه باشیم.

مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه پنج پروژه بزرگ تنها در تهران وجود دارد و برای تأمین اعتبار آن می‌توانیم از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت ارز دیجیتال باید در دستورکار قرار بگیرد، در غیر این صورت آسیب خواهیم دید، در این میان شهرداری‌ها می‌توانند نقش عمده‌ای ایفا کنند و بانک شهر برای استفاده از این جریان ظرفیتی ایجاد کرده است.

احمدی گفت: خواستار آن هستیم که هم مجلس و هم شهرداری‌ها برای این ظرفیت بستر ایجاد کنند و نقدینگی را به سمت اجرای پروژه‌ها سوق دهند.

وی با بیان اینکه در این طرح باید پروژه‌هایی که قطعی اجرایی خواهد شد و توجیهی اقتصادی دارد به شهروندان معرفی شود، افزود: مردم شریک شهرداری‌ها خواهند بود، در این میان پول شهروندان علاوه بر سود آن بازگردانده می‌شود در حالی که تضمین بانک شهر حفظ و پرداخت پول شهروندان و سود آن خواهد بود.

مدیرعامل بانک شهر اظهار کرد: طرح فوق مثلث، دولت، ملت و مجلس را به سود و منفعت می‌رساند و انتظار می‌رود مدیران مناطق شهرداری این روش را اجرایی کنند.