پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی‌ها در شهر کرج
پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی‌ها در شهر کرج

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مهرداد کیانی در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز؛ در تشریح اقدام مشترک سازمان‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج به اجرای طرح یکپارچه پرداخت الکترونیک تاکسی‌های شهر کرج اشاره کرد. وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از خدمات نوین […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مهرداد کیانی در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز؛ در تشریح اقدام مشترک سازمان‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج به اجرای طرح یکپارچه پرداخت الکترونیک تاکسی‌های شهر کرج اشاره کرد.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از خدمات نوین شهری افزود: با استفاده از اپلیکشن‌های کیف پول رایج و در راستای سیاست‌های شهر الکترونیک و صرفه‌جویی در وقت و هزینه، شهروندان با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه و اسکن کد پرداز QR به آسانی قادر به پرداخت کرایه تاکسی در آینده‌ای نزدیک خواهند بود.

کیانی بیان کرد: رانندگان تاکسی برای بهره‌گیری از این امکان می‌توانند با اعلام شماره شبا اختصاصی خود و شماره تلفن همراه، QR cod خصوصی خود را دریافت کرده و در تاکسی خود نصب کنند.

وی از جمله مزیت‌های این طرح را شفافیت مالی و ارتقای سطح بهداشت عمومی ذکر و عنوان کرد: با اجرای این طرح دیگر لازم به جابجایی پول خرد نیست و تحقق آن می‌تواند از نظرهزینه‌ای و بهداشتی در سطح ملی کمک شایانی باشد.

شهردار کرج در ادامه به منعطف بودن سیستم پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی اشاره کرد و افزود: مسافران در این طرح می‌توانند به صورت همزمان کرایه چند نفر را پرداخت کنند.

به گفته کیانی، از حدود ۱۲ هزار تاکسی فعال در سطح شهر کرج، یک هزار و ۳۰۰ عدد کد تولید شده که پس از چاپ آن توسط سازمان حمل و نقل و مسافر بار، بین تاکسی‌های مورد نظر توزیع و پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی‌ها امکانپذیر می‌شود.

وی در پایان گفت: پس از اجرای موفقیت‌آمیز پرداخت الکترونیک تاکسی‌ها در شهر، نسبت به اجرای این روند در سایر پرداخت‌های خردی که مجموعه مدیریت شهری کرج ناظر آن است اقدام خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱