بهره‌مندی از ظرفیت همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز
بهره‌مندی از ظرفیت همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز همایش فرصت های سرمایه گذاری را زمینه ساز خوبی برای ساماندهی سکونتگاه های غیر استاندارد عنوان کرد. فریدون بابایی اقدم امروز در گفتگو با خبرنگار شهریار در خصوص استفاده حداکثری از ظرفیت‌های همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز همایش فرصت های سرمایه گذاری را زمینه ساز خوبی برای ساماندهی سکونتگاه های غیر استاندارد عنوان کرد.

فریدون بابایی اقدم امروز در گفتگو با خبرنگار شهریار در خصوص استفاده حداکثری از ظرفیت‌های همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز اظهار کرد: بخش علمی همایش فرصت های سرمایه گذاری تبریز دوشنبه ۱۵ آبان در دانشگاه تبریز برپا می شود و این همایش شامل پنل تخصصی سکونتگاه های غیر رسمی un-habitat  مربوط به سازمان ملل متحد است.

وی سکونتگاه‌های غیر رسمی تبریز را یکی از دغدغه های شورای اسلامی شهر دانست و افزود: متاسفانه هر زمان در خصوص امر سرمایه گذاری صبحت به میان آمده، فضای ذهنی تنها به سمت توسعه مراکز خرید و تجاری معطوف می شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه تبریز ۳۶۰ هکتار فضای تجاری داشته و ۲ مترمربع سرانه فضای تجاری شهر برای هر شهروند است، ادامه داد: طرح جامع پیشنهاد مصوب ۸۰۰ هکتار فضای تجاری برای شهر ترسیم کرده و به عبارتی  ۴.۵ مترمربع فضای تجاری برای هر فرد در نظر گرفته شده است.

بابایی اقدم با بیان اینکه این همایش فرصت بی نظیری برای جذب سرمایه گذاری و توسعه رویکرد توریسم و گردشگری تبریز است، خاطرنشان کرد: توجیه سرمایه گذران برای جذب مشارکت از مهمترین عوامل اثر گذار برای استقبال سرمایه گذاران است.

وی با اشاره به وجود واحدهای مسکونی غیر استاندارد در تبریز و فرصت مطلوب این همایش برای ساماندهی این فضاها تصریح کرد: سکونتگاه های غیر رسمی تبریز از حیث توپوگرافی و سند ملکی با مشکلات متعددی مواجه هستند بر همین اساس برای جذب سرمایه گذار نیاز به آماده سازی شرایط دارند چرا که حاشیه نشین ها نیازمند حمایت دولت و نهادهای دیگر هستند.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر تبریز، با توجه به فرصت جذب سرمایه گذار در این همایش، با احصای دقیق نظرات جامعه دانشگاهی، شهروندان ساکن در حاشیه شهر و متخصصان  امر می توان، بسته سرمایه گذاری تهیه کرده و در همایش معرفی کرد.

بخش علمی همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری به عنوان بزرگترین رویداد سرمایه گذاری کشور با مشارکت دانشگاه تبریز ۱۵ آبان ماه جاری در تالار وحدت این دانشگاه برگزار می شود.