بصیرت و شناخت مسئله اصلی اهواز است
بصیرت و شناخت مسئله اصلی اهواز است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا از خوزستان، سیاوش محمودی امروز _سه شنبه یازدهم دی_ در آئین افتتاح نیم فاز دوم میدان میوه و تره‌بار الغدیر اظهار کرد: بصیرت یعنی اینکه موقعیت شناس باشیم و شرایط و زمان را در نظر داشته و به موقع تصمیم‌گیری کنیم، آنچه که ۹ دی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا از خوزستان، سیاوش محمودی امروز _سه شنبه یازدهم دی_ در آئین افتتاح نیم فاز دوم میدان میوه و تره‌بار الغدیر اظهار کرد: بصیرت یعنی اینکه موقعیت شناس باشیم و شرایط و زمان را در نظر داشته و به موقع تصمیم‌گیری کنیم، آنچه که ۹ دی ۱۳۸۸ را در تاریخ ماندگار کرد این بود که ملت ایران با شناخت زمان و شرایط تصمیم درست گرفته و وارد میدان شدند، امروز هم چنین شرایطی وجود دارد، مسئله امروز اهواز، شناخت و بصیرت است تا بتوانیم به موقع شرایط شهر را تشخیص و تصمیم به هنگام بگیریم تا فردا پشیمان نشویم.

وی افزود: اگر پروژه‌ای به سرانجام رسید نمی‌توان زحمات گذشته را نادیده گرفت، فاز یک میدان در دهه ۸۰ آغاز شد، شهرداری اهواز به دلیل بدهی معوق خود که دهه ۸۰ به جا مانده بود و ۷ میلیارد به ۵۰۰ میلیارد رسید سال‌ها در لیست سیاه بانکی بود و امکان دریافت تسهیلات، اوراق مشارکت و حتی دسته چک را نداشت از منبع بزرگ مالی برای پیشبرد پروژه‌ها محروم بود اما با اقدامات انجام شده این بدی تسویه شد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به خرید ۲۲۹ دستگاه اتوبوس در این دوره، ادامه داد: با تسویه بدی شهرداری به بانک توانستیم اوراق مشارکت منتشر کنیم و روز گذشته قرارداد خرید یکصد دستگاه اتوبوس به ارزش ۸۰۰ میلیارد منعقد شد که منبع مالی آن اوراق مشارکت بود و ۵۰ درصد آن در حال حاضر در حساب شهرداری قرار دارد و در دو قرارداد قبلی خرید اتوبوس نیز از اوراق استفاده شد، در ابتدای دوره‌ی ششم سازمان موتوری شهرداری هشت دستگاه ماشین داشت اما امروز این تعداد به ۸۰ دستگاه رسیده است به طور کلی اقداماتی طی این دو سال انجام شد که با هیچ دوره‌ای قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به پرداخت بدهی‌های دوره‌های قبل به ارزش بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، اضافه کرد: پروژه‌های مختلف عمرانی در شهر اهواز فعال هستند، تقاطع دانشگاه چمران در ابتدای دوره ششم زیر ۲۰ درصد پیشرفت داشت اما در این دوره به سرعت تکمیل و به بهره‌برداری رسید، تقاطع شهید کجباف تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شد.

محمودی با اظهار امیدواری برای تکمیل پارکینگ طالقانی تا پایان سال، گفت: در ابتدای دوره کرایه اتوبوس به صورت پرداخت نقدی بود اما با هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل و پرداخت الکترونیک در آمد سازمان اتوبوس رانی از ۶۰ میلیون تومان در ماه به یک و نیم میلیارد تومان رسیده است علاوه بر آن در حوزه شهرسازی در تلاش برای قطع فساد در این حوزه با هوشمندسازی هستیم تا مردم در خانه خود و به صورت الکترونیکی کارهای خود را انجام دهند.

وی با اشاره به باز شدن قفل قطار شهری اهواز در این دوره، توضیح داد: لازمه‌ی رفع بسیاری از مشکلات حضور و همراهی مردم است، بیش از دوازده سال طول کشید تا فاز دوم میدان الغدیر به بهره‌برداری برسد آیا چنین زمانی برای این کار نیاز بود، پشت این ماجرا فساد و زیاده خواهی قرار دارد که امروز با مطالبه مردمی این فساد ریشه کن شد، اگر می‌خواهیم اتفاقات خوبی برای شهر رخ داد باید با بصیرت در میدان باشیم با این حال باید هرچه سریع‌تر مسائل میان سرمایه‌گذار و غرفه داران حل شود و با فعالیت خود در کنترل قیمت‌ها نقش‌آفرینی کند چرا که اهواز به توسعه این میدان نیاز داشت.