ضرورت نگاه ویژه به مسجدمحوری در بودجه ۱۴۰۳ شهر اصفهان
ضرورت نگاه ویژه به مسجدمحوری در بودجه ۱۴۰۳ شهر اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه هفتم آبان‌ماه_ در نطق میان‌دستور صدوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد شهید محمدحسین فهمیده اظهار کرد: انتخاب این روز برای نوجوانان نشان‌دهنده ارج نهادن به آن‌ها و الگوگیری از شهید فهمیده به معنی حرکت به سوی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه هفتم آبان‌ماه_ در نطق میان‌دستور صدوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد شهید محمدحسین فهمیده اظهار کرد: انتخاب این روز برای نوجوانان نشان‌دهنده ارج نهادن به آن‌ها و الگوگیری از شهید فهمیده به معنی حرکت به سوی تکامل و تلاش برای استقلال ایران با تکیه بر ارزش‌ها است.

وی افزود: نوجوانی، شب قدر زندگانی بوده و شایسته است که در این سنین آغاز یک انتخاب، بهترین اتفاق و آینده خوب با تکاپوی ویژه و کوششی پرخروش در راه رسیدن به اهداف مقدس رقم بخورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به حساسیت دوران نوجوانی و ضرورت حضور فعال در میان این گروه سنی تأکید می‌کنند که شکل‌گیری و قالب‌گیری شخصیت هر فرد بیشتر در ایام نوجوانی و سال‌های بلوغ شکل می‌گیرد و به همین دلیل حضور جبهه دین و انقلاب در مراکز آموزشی از جمله دبیرستان لازم است، چراکه در غیر این صورت دشمن با استفاده از ویژگی‌های این سنین، نظرات منفی خود را به آن‌ها القا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری به‌ویژه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اقداماتی برای این نسل ویژه انجام داده است و خواهد داد، اما در مراکز ارزشی و مجموعه‌های انقلابی باید اقدامات ویژه‌تری را رقم بزنیم.

باید نگاه ویژه‌تری به موضوع مسجدمحوری با طرح‌های عملیاتی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با اشاره به بررسی جزئیات لایحه هفتم توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی موضوع مهم مسجدمحوری در این برنامه شایسته تقدیر است؛ بر این اساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف شد ظرف چند ماه آئین‌نامه را در هیئت وزیران مصوب و ابلاغ کند.

وی تأکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در فضای مساجد رقم خورد و استمرار و آینده نورانی تمدن اسلامی نیز با محوریت مساجد رقم خواهد خورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در آستانه تدوین لایحه ۱۴۰۳ شهر نیز هستیم و باید نگاه ویژه‌تری به موضوع مسجدمحوری با طرح‌های عملیاتی داشته باشیم.

وی با اشاره به نشست رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های کشور گفت: در این نشست فضای تبادل نظریات و هم‌افزایی ایجاد شد که امیدواریم شاهد استفاده مؤثر از نظرات برای گام برداشتن در حیطه فرهنگی باشیم.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با بیان اینکه منزلت شورا سیاست‌گذاری است، تصریح کرد: شورا در خصوص یک یا دوطرفه کردن یک خیابان نباید اظهار نظر کند، باید از مداخلات کاربردی پرهیز کنیم تا واکنش شهروندان به موضوعاتی که ما برای آن‌ها رقم می‌زنیم، مثبت باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر طرحی را به مردم تحمیل کردیم، شاهد رضایت‌نداشتن خواهیم بود، گفت: حیات اجتماعی را نباید سلب کنیم و نباید تأثیر منفی بر کسب‌وکار کسبه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به یک‌طرفه کردن خیابان مدرس و محدود کردن ترددها در آن تصریح کرد: برخی می‌گویند با ترافیک خیابان باهنر به سمت جنوب اصفهان مواجه بودیم که این تردد روان‌تر شد، اما تأکید می‌کنیم که باید نظرات همه دریافت شود تا شاهد شتاب‌زدگی در یک‌طرفه کردن خیابان نباشیم.

وی ادامه داد: مطالعاتی اگر در این زمینه انجام شده است، باید ارائه و نظرات کارشناسان نیز بیان شود تا نتیجه اتفاقات آن باشد که رضایت شهروندان را رقم بزند.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با اشاره به جنایت‌های رژیم اشغالگر در غزه گفت: امیدواریم به‌زودی ببینیم که رژیم سفاک، پلید، پست و حرام‌زاده صهیونیستی به سزای عمل خود برسد و نابود شود؛ بی‌شک اسرائیل رفتنی است و به‌زودی این اتفاق رقم خواهد خورد.

وی افزود: در اوج این حملات اتفاقات ویژه‌ای از جمله صحنه‌های تربیتی که نشان‌دهنده ایستادگی و امید به خدا است را نیز مشاهده کردیم، اینکه نهضت سنگ تبدیل به نهضت موشک شده و حس مقابله در میان مردم فلسطین است، همچنین باید از کودکان مظلوم و غریب و شهید غزه یاد کنیم که این روزها تحت حملات اسرائیل غاصب به شهادت می‌رسد.