به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیریت ترافیک تورنتو از برنامههای خود برای گسترش استفاده کارکنانش از جدیدترین و بهترین فناوریها و تکنیکهای شناخته شده برای مبارزه بنبست ترافیکی بیسابقه شهر خبر داد. کاهش دردسرهای ترافیکی در تورنتو سازمان مدیریت ترافیک تورنتو از پیشبینیها و برنامهریزیها برای کاهش ترافیک خبر […]
به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،
به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیریت ترافیک تورنتو از برنامههای خود برای گسترش استفاده کارکنانش از جدیدترین و بهترین فناوریها و تکنیکهای شناخته شده برای مبارزه بنبست ترافیکی بیسابقه شهر خبر داد.
کاهش دردسرهای ترافیکی در تورنتو
سازمان مدیریت ترافیک تورنتو از پیشبینیها و برنامهریزیها برای کاهش ترافیک خبر داد، زیرا ساختوسازهای حملونقل حیاتی شهر در این زمینه ادامه دارد و حتی با سرعت بالاتر و در حجم بیشتری نسبت به گذشته در حال انجام است. در حال حاضر تمام موارد آزمایششده قبلی که مورد تأیید سایر حوزههای قضائی قرار دارند در انتظار تأیید شورا هستند. تورنتو در این زمینه مشاورههای زیادی از شهرهای بزرگ مانند نیویورک و لسآنجلس دریافت کرده است که پیش از این آغاز به استفاده از فناوریهای پیشرفتهای در این بخش کردهاند.
در میان این فناوریها آخرین نسل از سیگنالهای ترافیکی هوشمند قرار دارد که بر هوش مصنوعی و سیل دادههای بیدرنگ برای مدیریت ترافیک وسایلنقلیه شخصی، حملونقل عمومی، دوچرخهسواران و عابران پیاده متکی هستند.
بر اساس گزارش خدمات حملونقل ارائهشده به کمیته زیرساخت و محیطزیست شورای شهر تورنتو، سیگنالهای هوشمند پیش از این در ۵۹ تقاطع در سراسر شهر نصب شده است که ۳۰ تقاطع دیگر تا پایان سال به این مجموعه اضافه خواهد شد. این سیگنالها برای کارکنان اطلاعات در زمان واقعی فراهم میآورند.
تورنتو در بودجه سال ۲۰۲۳ حدود ۳۹ میلیون دلار برای استقرار سیگنالهای هوشمند در نظر گرفته است و سازمان مدیریت ترافیک ضمن پالایش هزینههای برنامه در نظر دارد ۴۵.۹ میلیون دلار دیگر از طریق فرآیند بودجه در سالهای آینده درخواست دهد.
کارکنان همچنین خواهان افزودن کدهای QR به ساختوسازهای جدید حملونقل شهری هستند که اسکن آنها با گوشی هوشمند اطلاعات بلادرنگ را در اختیار کاربران قرار میدهد.
سازمان خدمات حملونقل تورنتو همچنین در تلاش است تا وبگاه محدودیتهای جادهای خود را با اطلاعات بیشتر در مورد تأثیرات زیرساختهای جاده، عابران پیاده و دوچرخهسواری بهروزرسانی کند و بهطور موقت در حال همکاری با سرویس پلیس تورنتو است تا افسران بتوانند فعالانه تقاطعهای کلیدی شهر را در دورههای پرحجم ترافیکی مدیریت کنند.
سازمان مدیریت ترافیک تورنتو همچنین اعلام کرد که شهر در حال حاضر دارای ۱۲ مأمور ترافیک اختصاصی است و انتظار میرود تا پایان نوامبر ۱۵ مأمور دیگر در این زمینه مشغول به کار شوند. تورنتو همچنین امیدوار است تا ماه مارس ۴۵ مأمور راهنمایی و رانندگی در این زمینه داشته باشد، اما در حال حاضر باید برای پر کردن شکافهای موجود به خدمات پلیس متکی باشد که دارای افسرانی آموزشدیده در زمینه مدیریت ترافیک است.
سازمان دلیل اصرار بر حضور مأموران راهنمایی و رانندگی را نقش آنها در کاهش حوادث ترافیکی دانست و اعلام کرد که طبق دادهها در ۹۶ درصد مواقع حضور مأموران از مسدود شدن تقاطعها پیشگیری میکند و با کاهش ۳۳ درصدی در زمان سفر و افزایش ۲۵ درصدی در تردد خودروهای عبوری از تقاطعها را نشان میدهد.
گسترش مراکز ترافیکی در تورنتو
سازمان مدیریت ترافیکی تورنتو از توسعه چهار مرکز ترافیکی موجود خبر داد و پیشنهاد کرد سه مرکز اطلاعاتی جدید به شهر اضافه شود. برنامههای کاری در این مراکز ساختار هزینه خاصی دارد، زیرا شهر منابع اضافی را به مدیریت ترافیک در محدوده خود اختصاص میدهد.
سازمان خاطرنشان کرد که برنامههای جدید در زمینه ازدحام و ترافیک شهری جدی گرفته میشود، اما موفقیت آنها نیازمند تغییرات فرهنگی، استراتژیهای جدید و اولویتبندیهای مجدد است.