افزایش حقوق بازنشستگان نیازمند مصوبه شوراست
افزایش حقوق بازنشستگان نیازمند مصوبه شوراست

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در یکصد و نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه پست‌های سازمانی شهرداری باید به تصویب شورا برسد، اظهار کرد: ضریب ریالی جدول حقوق مستخدمین ثابت، معادل ضریب ریالی حقوق مستخدمین مشمول قانون استخدام کشوری است و باید […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در یکصد و نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه پست‌های سازمانی شهرداری باید به تصویب شورا برسد، اظهار کرد: ضریب ریالی جدول حقوق مستخدمین ثابت، معادل ضریب ریالی حقوق مستخدمین مشمول قانون استخدام کشوری است و باید با تصویب و تأیید شورا انجام شود.

وی افزود: جداول فوق‌العاده شغل باید پس از تأیید سازمان اداری و استخدامی  به تصویب شورای شهر برسد و علاوه بر پاداش مذکور، شهرداری می‌تواند با تصویب شورا در صورت وجود اعتبار، حداکثر تا یک ماه حقوق و مزایا برای مستخدمینی که خدمات ویژه ارائه دهند، در نظر بگیرد.

امانی تأکید کرد: شهردار تهران موظف است به طرق مقتضی در تأمین بهداشت مستخدمین خود و ایجاد شرایط مناسب کار در زمینه مسکن بر اساس طرح‌های رفاهی سازمان‌های وابسته به دولت با تصویب شورای شهر اقدام کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان شهرداری نیز وابسته به مصوبه شوراست، یادآور شد: چند هفته‌ای است که پیگیر اعمال ترمیم حقوق کارکنان شهرداری هستیم. ما استعلامی از رئیس مجلس انجام دادیم و روز گذشته پاسخی از مجلس در این رابطه دریافت کردیم.

وی ادامه داد: شهرداری تهران با شهرداری تمام شهرها متفاوت است و دلیل آن برخورداری از قانون استخدامی مستقل است. مجلس در استعلامی که صورت گرفته، اعلام کرده، اجرای ترمیم حقوق تنها برای کارکنان شهرداری تهران از محل منابع شهرداری، مطابق با موازین قانونی منعی ندارد و این تاکید قانونی نشان می‌دهد که نباید وضعیت شهرداری تهران را با دیگر شهرها مقایسه کنیم.

امانی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران قانون مستقل دارد، گفت: اگر برای تمام شهرداری‌ها ترمیم حقوق منعی داشته باشد، برای شهرداری تهران وجود ندارد. از طرفی شهرداری نیز با این موضوع مخالفتی  نداشت و مدیران شهری تنها نگران این بودند که اقدام آنان برای ترمیم حقوق مغایرتی با قوانین سازمان اداری و استخدامی نداشته باشد.

وی گفت: ما ۲۱ نفر عضو شورا با ترمیم حقوق موافقیم لذا انتظار داریم که ترمیم حقوق در سال جاری انجام شود و کارکنان شهرداری و سازمان آتش نشانی از این وضعیت نجات پیدا کنند.

انتهای پیام/