افزایش سرانه فضای سبز تبریز به ۲۰ مترمربع
افزایش سرانه فضای سبز تبریز به ۲۰ مترمربع

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار تبریز گفت: با اجرای طرح توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز که از ماه های اخیر شروع شده، سرانه فضای سبز تبریز به ۲۰ مترمربع می‌رسد. فبه گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در بازدید از طرح توسعه ۵ هکتاری مجموعه ائل‌گلی اظهار کرد : پروژه تملک و احیای باغات ضلع […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار تبریز گفت: با اجرای طرح توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز که از ماه های اخیر شروع شده، سرانه فضای سبز تبریز به ۲۰ مترمربع می‌رسد.

فبه گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در بازدید از طرح توسعه ۵ هکتاری مجموعه ائل‌گلی اظهار کرد : پروژه تملک و احیای باغات ضلع شمالی مجموعه ائل گلی با اعتبار ۹۰ میلیارد ریالی در دست اجرا است که طی اجرای این پروژه ۵ هکتار به وسعت فضای سبز مجموعه ائل گولی افزوده می‌شود.  

وی افزود: با اجرای این پروژه، علاوه بر توسعه این مجموعه تفرجگاهی، دسترسی جدید به استخر ائل‌گلی از سمت شمال آن نیز ایجاد می‌شود.  

هوشیار با اشاره به روند اجرای این پروژه اعلام کرد: در حال حاضر ضمن احیاء و بهسازی باغات شمال ائل‌گلی، عملیات  پیاده‌روسازی، تیرگذاری و برق رسانی و نیز ایجاد روشنایی، احداث پله های ورودی جدید، نیمکت گذاری و رسیدگی به وضعیت کلی این باغات در حال انجام است.  

وی همچنین با اشاره به برنامه شهرداری تبریز برای افزایش سرانه فضای سبز  خاطرنشان کرد: با شروع اجرای طرح توسعه ۶۰۰ هکتاری، سرانه فضای سبز تبریز از ۱۶.۱۶ مترمربع به ۲۰ مترمربع می‌رسد.  

هوشیار یادآور شد : توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز در نقاط مختلف شهر توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری آغاز شده است.  

کلانشهر تبریز ۲۸۵ پارک محله‌ای و منطقه‌ای دارد و ۲۸۶۴  هکتار مساحت فضای سبز این شهر تحت نظارت و و نگهداشت شهرداری تبریز است.