تشریح اقدامات و تمهیدات مناطق شمالی پایتخت در پی بارش‌های اخیر
تشریح اقدامات و تمهیدات مناطق شمالی پایتخت در پی بارش‌های اخیر

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار شهر، از روز گذشته بارش بارش برف و باران در تهران آغاز شد که با توجه به این شرایط اقدامات شهرداری های مناطق به ویژه مناطق درگیر برف برای جلوگیری از ایجاد ترافیک و بروز مشکل در تردد خودروها و مردم بسیار حائز اهمیت خواهد بود؛ […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار شهر، از روز گذشته بارش بارش برف و باران در تهران آغاز شد که با توجه به این شرایط اقدامات شهرداری های مناطق به ویژه مناطق درگیر برف برای جلوگیری از ایجاد ترافیک و بروز مشکل در تردد خودروها و مردم بسیار حائز اهمیت خواهد بود؛ گزارش زیر خلاصه ای از اقدامات ۵ منطقه پربارش تهران برای برف روبی و تمهیدات و آمادگی آنهاست:

سیدمهدی صباغ شهردار منطقه یک در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درخصوص آخرین اقدامات این منطقه برای برف روبی و تسهیل تردد شهروندان گفت: ۳۰۰ نیروی برف روب مستقر در نواحی ۱۰گانه منطقه یک با فعالیت شبانه روزی و بهره مندی از ماشین آلات و تجهیزات، محورهای برف گیر منطقه یک در نواحی شمالی را پاکسازی کردند و عملیات برف روبی معابر و برف تکانی درختان همچنان ادامه دارد.

وی افزود: شهرداری منطقه یک با پیش بینی های لازم، دستگاه های مورد نیاز برف روبی را افزایش داد به طوری که تعداد بابکت ها حدود دو برابر سال گذشته شده و از ۱۶ دستگاه به ۲۹ دستگاه رسیده است.

صباغ ادامه داد: با برپایی سایت‌های برف روبی در ۲۶ نقطه و آماده باش نیروها از روز گذشته، با استفاده از ۲۱۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین شامل ۱۴۰ دستگاه کامیون و خاور جهت پخش شن مخصوص، ۳۶ دستگاه ماشین مکانیزه برفروبی، ۲۹ دستگاه بابکت با تیغه برف روب و… عملیات برف روبی در نواحی شمالی از جمله ارتفاعات شهرک شهید محلاتی، سوهانک، مینی سی تی، قائم، ولنجک و…در حال انجام است و تا کنون ۵۰۰ تن شن مخصوص استفاده شده است.

شهردار منطقه یک تصریح کرد: شرایط آب و هوایی خاص منطقه یک به گونه ای است که نوع بارش گاها به صورت بارش باران در نواحی پایین دست منطقه و بارش برف در ارتفاعات منطقه و منتهی به حریم کوهستان می شود. بر همین اساس با توجه به آماده باش نیروها و اجرای طرح لایروبی انهار نواحی دهگانه، در نقاط پایین دست منطقه یک که بارش به صورت باران بود نیز آبگرفتگی خاصی گزارش نشده است.

مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ هم در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درخصوص آمادگی و اقدامات این منطقه در خصوص بارش برف احتمالی اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه ۲، سایت برف روبی این منطقه با استقرار ۱۵۳ ماشین آلات سبک و سنگین و شارژ مخازن دپوی شن و نمک آماده خدمت رسانی است. ۹ ایستگاه در نواحی، ۶ ایستگاه بزرگراهی و یک سایت مرکزی آماده خدمات رسانی است و توزیع و جانمایی ۷۰۰مخزن و نیز انباشت و دپوی ۱۰۰هزار کیسه شن مخصوص در داخل مخازن در معابر و گذرگاه های اصلی و فرعی منطقه از اقدامات اجرایی است.

صالحی با اشاره به اینکه ستاد برفروبی منطقه ۲ در نواحی آماده خدمت رسانی است، افزود: نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین آلات برف روبی کافی به منظور اقدامات پیشگیرانه و نظارت بر فضاهای آسیب پذیر همزمان با آغاز بارش برف مستقر هستند و در محدوده ناحیه ۹ و بخشی از بزرگراه یادگار امام(ره) عملیات برف روبی انجام شده است.

حسین سیگارودی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۳ نیز به خبرنگار شهر گفت: هر چند در منطقه ۳ بارش برف نداشتیم اما از شب گذشته در آماده باش کامل بودیم و شهرداران نواحی و ادارات خدمات شهری دائما در حال گشت زنی و کنترل اوضاع بودند.

وی افزود: ۱۵۰ ماشین‌آلات تخصصی و غیرتخصصی به همراه ۷۰۰ نیروی انسانی در موقعیت های از پیش تعیین شده مستقر بودند. همچنین در منطقه ۳ حدود یک هزار تن شن مخصوص نیز برای استفاده در مواقع مورد نیاز پیش بینی شده است.

سیدمحمد قاضی میرسعید معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۴ نیز به خبرنگار شهر گفت: بعد از اعلام هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دما در سطح استان و بارش برف و یخبندان شبانه سطح زمین در دامنه‌ها و ارتفاعات شمالی تمهیدات ضروری در این زمینه برای تردد شهروندان و خودروها در نظر گرفته شده است.

وی درباره اقدامات انجام گرفته توضیح داد: تجهیز یک سایت اصلی برف روبی  بعنوان پشتیبان در بلوار شهید باباییان خیابان پیشوا و ۸ سایت فرعی در نواحی ۹گانه انجام شده تا در صورت بروز مشکل احتمالی به سرعت موارد رفع شود.

قاضی میرسعید با اشاره به تجهیزات زمستانه در این عملیات گفت: در این آماده باش با مساعدت و همکاری کارگران فضای  سبز، شارژ ۲۵۰ مخزن رنگ ، آمادگی ۵ دستگاه نمک پاش مکانیزه غلتان از سازمان پسماند و شارژ  ۱۷۰۰ تن شن در سایت اصلی و ۷۰۰ تن نمک تخلیه شده در نواحی بالادستی (۳-۷-۸-۹) هر کدام ۲۵ تن و در مجموع ۱۰۰ تن شن و نمک توزیع شده است.

مهدی احمد مهرابی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۵ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شهر اظهار داشت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی، تمامی نیروهای کارگری و ماشین آلات سبک و سنگین برف‌روبی به همراه عوامل اجرایی آموزش دیده، در نواحی ۷ گانه منطقه۵ به صورت آماده باش در آمده و مستقر شده اند.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته عنوان کرد: با آغاز بارش در ارتفاعات در راستای ارائه خدمات مناسب با این شرایط جوی، عملیات برف روبی در معابر اصلی و فرعی نواحی ۷ گانه منطقه و آماده باش ۷۰ نیرو در ۱۸ سایت برف روبی فعال، بکارگیری نیروها و ۶۰ دستگاه ماشین‌آلات، جانمایی ۲۰۰ عدد مخازن شن و نمک و ۲۰ هزار شن و نمک و ایمن سازی معابر انجام شد.

انتهای پیام/