در جلسه علنی ۱۲۹ پایتخت چه گذشت؟
در جلسه علنی ۱۲۹ پایتخت چه گذشت؟

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز_ یک‌شنبه بیست‌وسوم بهمن _ در یکصدوبیست‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با ابراز گلایه از بعضی انتقادها از نحوه برف‌ روبی در شهر تهران اظهار کرد: مشکل امروز ما موضوع نمک‌پاشی و شن پاشی هنگام بارش برف نیست بلکه مشکل نبود […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز_ یک‌شنبه بیست‌وسوم بهمن _ در یکصدوبیست‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با ابراز گلایه از بعضی انتقادها از نحوه برف‌ روبی در شهر تهران اظهار کرد: مشکل امروز ما موضوع نمک‌پاشی و شن پاشی هنگام بارش برف نیست بلکه مشکل نبود مدیریت واحد شهری است.

وی با بیان اینکه هنگام بارش برف از لحاظ علمی ثابت شده است که دید رانندگان کمتر می‌شود، سرعت کاهش می‌یابد، امکان جابه‌جایی در سطح شهر کندتر و در نهایت ترافیک افزایش می‌یابد، افزود: ما در حوزه آموزش نیز کمبود داریم زیرا به شهروندان آموزش داده نشده است که در چنین روزهایی کمتر به کارهای روزمره برسند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امروز نوک پیکان انتقادها تنها به سمت کسانی است که شبانه‌روز تلاش می‌کنند، در انتقادهای مطرح شده اخیر کسی به این موضوع اشاره نکرد که نقش مسئولیت اجتماعی نهادها و اشخاص کجاست؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شرایط ترافیکی سطح شهر دلیل منطقی برای نادیده شدن تلاش شبانه‌روزی کارکنان زحمت کش شهرداری نیست، البته از طرف خود و تمام سازمان‌هایی که کوتاهی کردند از شهروندان پایتخت عذر خواهی می‌کنم.

استانداری تهران باید همه مقاطع تحصیلی را به دلیل بارش برف تعطیل می‌کرد

سیداحمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با انتقاد از استانداری تهران گفت: از روز گذشته _شنبه بیست‌ودوم بهمن_ می‌دانستیم که امروز سنگین‌ترین بارش برف در کل شهر تهران آغاز می‌شود و علاوه بر مناطق شمالی مناطق مرکزی و جنوبی شهر تهران نیز درگیر خواهند شد.

وی افزود: شورای موجود در استانداری تهران چه اصراری داشت که فقط مدارس ابتدایی مناطق یک تا پنج تعطیل شود؟ معتقدم امروز باید تمام مقاطع تحصیلی در شهر تهران تعطیل می‌شد.

علوی خاطرنشان کرد: انتظار این بود که استانداری تهران روز گذشته و امروز را به دلیل بارش برف تعطیل می‌کرد؛ امیدوارم دانش آموزان که امروز به دلیل تعطیل نبودن مدارس به خارج از منزل رفته‌اند به سلامت به منزل برگردند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران تفاوت عیدی کارکنان رسمی و قراردادی بیش از پنج میلیون است و معیشت تمام آنها بر عهده ما است.

وی تصریح کرد: اکنون باید تدبیر کرد که فاصله عیدی کارکنان رسمی و قراردادی اصلاح شود و اگر کاری را باید شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص انجام دهد، آمادگی لازم را داریم.

افزایش ۴۰ درصدی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد آقامیری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در یکصدوبیست‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، باعث افتخار و سربلندی جامعه اسلامی است و به‌رغم حوادثی که رخ داد، حضور مردم در راهپیمایی ۴۰ درصد افزایش داشت.

وی با قدردانی از فعالیت‌های شهرداری پایتخت و سازمان زیباسازی در ایام الله دهه فجر و ۲۲ بهمن، گفت: در این مدت سازمان زیباسازی پویش پرچم را اجرا کرد و ۱۲۰ ابرپرچم، ۱۲ هزار پرچم بزرگ، ۱۲۰ پرچم محلی و ۲۶۰ هزار متر ریسه پرچم در پایتخت نصب و در ۵۰۰ نقطه شهر نور افشانی انجام شد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: پیرامون بارش برف و برف روبی باید عنوان کنم، زمانی که باران کمی در تهران می‌بارد، ترافیک ایجاد می‌شود، در بارش‌هایی که به تازگی در تهران بارید، در ۶۰ درصد پایتخت برف آمد.

وی ادامه داد: با بارش برف برای مردم مشکلات ایجاد شد، لذا باید فرهنگ‌سازی لازم انجام شود زیرا در نواحی شمالی تهران به علت اختلاف سطح یخ‌زدگی زیاد است، بنابراین باید از زنجیر چرخ استفاده کنند.

آقامیری خاطرنشان کرد: درباره زلزله که به تازگی در خوی رخ داد، جلساتی با اساتید دانشگاه برگزار شد که گزارش آن به شورای اسلامی شهر تهران ارائه خواهد شد.