افتتاح باغ تخصصی گیاهشناسی و مزارع خانواده در منطقه ۱۴
افتتاح باغ تخصصی گیاهشناسی و مزارع خانواده در منطقه ۱۴

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، امیر یزدی با اشاره به اینکه این بخش از پایتخت دارای اصالت گلخانه های کهن و قدیمی گفت: در این راستا و به منظور حفظ و توسعه فضاهای سبز و گلخانه ها، همچنین ایجاد فضایی مفرح و زیبا […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، امیر یزدی با اشاره به اینکه این بخش از پایتخت دارای اصالت گلخانه های کهن و قدیمی گفت: در این راستا و به منظور حفظ و توسعه فضاهای سبز و گلخانه ها، همچنین ایجاد فضایی مفرح و زیبا برای حضور و فعالیت های زیست محیطی خانواده ها این مهم در منطقه ۱۴ آماده افتتاح است.

شهردار منطقه ۱۴ در خصوص مشخصات پروژه باغ گیاهشناسی واقع در بوستان نارنج گفت: این باغ دارای ۲ گلخانه، ۵ مزرعه و ۴ باغ تخصصی و موضوعی با تنوع گونه های گیاهی مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه است.

همچنین گلخانه با متراژ ۲۵۴ مترمربع و تجهیز گلخانه قدیمی با متراژ ۲۵۰ مترمربع که دارای فضاهای تکثیر گیاه، محوطه کشت پایلوت، کشت هیدروپونیک، گیاهان آپارتمانی و محوطه نمایشگاهی است از دیگر ویژگی های این فضا ست.

یزدی ادامه داد: از بخش های شاخص در این باغ اختصاص ۵ مزرعه ویژه کاشت و برداشت گل و گیاه و محصولات صیفی و میوه است که در اختیار خانواده های علاقه مند قرار می گیرد.

وی همچنین به ایجاد مزارع گیاهان دارویی، گیاهان پیازی، گیاهان نشایی، کودکان، خانواده و ۴ باغ شامل: باغ صخره ای، باغ گل رز، باغ درختان میوه و بخش ویژه ارائه آموزش های تخصصی به شهروندان با مدیریت خودشان در این باغ تخصصی خبرداد که از این پس در اختیار شهروندان منطقه ۱۴ خواهد بود.