هزینه ساخت و سازها در منطقه ۲۲ منطبق بر واقعیت نیست
هزینه ساخت و سازها در منطقه ۲۲ منطبق بر واقعیت نیست

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مسعود نصرتی شهردار این منطقه گفت: با وجود ۸۲ هکتار املاک و عرصه با کاربری‌های مختلف در منطقه ۲۲ می توان در کنار یک برنامه‌ریزی اصولی و بارگذاری درست شاهد رخداد اتفاقات بسیار خوبی در جهت توسعه سرانه‌ها […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مسعود نصرتی شهردار این منطقه گفت: با وجود ۸۲ هکتار املاک و عرصه با کاربری‌های مختلف در منطقه ۲۲ می توان در کنار یک برنامه‌ریزی اصولی و بارگذاری درست شاهد رخداد اتفاقات بسیار خوبی در جهت توسعه سرانه‌ها و افزایش زیرساختهای فرهنگی، آموزشی و درمانی منطقه باشیم‌.

وی خاطرنشان کرد: طی ارزیابی‌های صورت گرفته این عرصه ها قابلیت بارگذاری در ۱۲ کاربری را دارند و با توجه به مساحت بسیار زیاد آنها و ارزشی که به لحاظ سرمایه گذاری و اقتصادی دارند باید تعیین تکلیف شوند که اگر بارگذاری‌های مناسب در آنها صورت گیرد؛ برای آینده مردم منطقه ارزشمند خواهد بود.

بازنگری در طرح تفصیلی منطقه ۲۲

شهردار منطقه ۲۲، گفت : با توجه به اینکه این منطقه از مناطق نوپا و در حال شکل گیری شهر تهران است جنس موضوعات آن بخصوص در حوزه شهرسازی با سایر مناطق متفاوت است. با توجه به آخرین طرح تفصیلی ویژه ابلاغ شده باید گفت این برنامه ریزی و پهنه بندی جوابگوی حال حاضر منطقه نبوده و نیازمند بازنگری است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر با اینکه بیش از ۶۵۰ هزار نفر در منطقه ۲۲ ساکن شده اند و پروژه های در حال ساخت و یا تکمیل شده زیادی وجود دارد اما بسیاری از آنها به مرحله بهره برداری نرسیده است و معضل سرعت جمعیت پذیری بالای منطقه و کمبود سرانه ها تا حدودی توازن را بهم ریخته است.
نصرتی اضافه کرد: کمبود سرانه های آموزشی، فرهنگی و درمانی مساله فاضلاب یکی از معضلات اساسی منطقه ۲۲ است و می طلبد تا در راستای تحقق سرانه ها در این منطقه با مشارکت مدیریت شهری، مردم و تعاونی ها برای رفع کمبودهای موجود قدم برداشت و در این میان نیازمند نگاه ویژه ای هم از سوی شورای اسلامی شهر تهران هستیم.

نصرتی خاطرنشان کرد: عوارض صدور پروانه منطقه در برخی از پروژه های بلندمرتبه ای که مشمول کمیسیون ماده ۵ بوده و اضافه بر تراکم تائیدیه گرفته اند قابلیت اجرا ندارد. در بحث صدور پروانه و به دنبال آن قیمت های بسیار زیاد مسکن و همچنین بحث بودجه بندی هدف‌گذاری‌ها با منطق روبه رو نیست.

وی یادآور شد: با توجه به بالا بودن عوارض صدور پروانه در این منطقه مدیریت شهری منطقه ۲۲ در حال تهیه و تدوین یک لایحه اصلاحی و تحویل آن به شورای شهر است.

شهردار منطقه ۲۲ تصریح کرد: تعهدات درآمدی ابلاغی به مناطق رویایی و تا اندازه ای دست نیافتنی اعلام شده و با توجه به اینکه تمامی مناطق در بحث درآمدی درصد تحقق پایینی دارند باید در این خصوص به مناطق ابتکار عمل بدهند و با توجه به شرایط هر یک از مناطق در بحث بودجه بندی نگاه‌ شود.

انتهای پیام/