استقرار اتوبوس‌های انتقال خون در اماکن گردشگری فارس
استقرار اتوبوس‌های انتقال خون در اماکن گردشگری فارس
مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: شهروندان نوع‌دوست و اهداکنندگان خون، بیماران نیازمندان خون را در روز‌های آغازین سال جدید فراموش نکنند و با توجه به نیاز مستمر به خون و فرآورده‌های خونی در ایام نوروز اتوبوس‌های سیار انتقال خون در محور‌های گردشگری و معابر شهری مستقر خواهند شد.

مجید اکبرزاده مدیرکل انتقال خون استان فارس اظهار کرد: در ایام نوروز اتوبوس‌های سیار انتقال خون در سه محور گردشگری، حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) و یک معبر شهری مستقر خواهند شد.

وی افزود: همان‌طور که طی سال‌های گذشته شاهد وقوع این اتفاق بودیم، در اواخر سال به‌ویژه نیمه دوم اسفند به دلایلی همچون سردی هوا، مشغله مردم برای خریدها و انجام امورات نوروز و روزه‌دار بودن مردم و افزایش عمل‌های جراحی شاهد کاهش ذخایر خونی هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان فارس تصریح کرد: در سال گذشته نیز باتوجه‌به تقارن رمضان و ایام نوروز کاهش مراجعات بسیار محسوس‌تر از سال‌های گذشته بود، به‌گونه‌ای که در ماه اسفند نسبت به ماه بهمن ۷۰ درصد کاهش مراجعات مردمی جهت اهدا خون داشته‌ایم.

اکبرزاده ادامه داد: در ماه اسفند مصرف خون در بیمارستان‌ها روند افزایشی داشت و متأسفانه شاهد کاهش ذخایر خون استان بودیم که این امر به کمتر از چهار روز رسید و این موضوع موجب نگرانی در خصوص تأمین کامل خون به‌ویژه در ایام نوروز شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌پوشانی رمضان و عید نوروز موجب کاهش مراجعات مردمی و کاهش ذخایر خونی استان شده است از مردم درخواست کرد دراین‌خصوص نجات جان بیماران را با اهدای خون فراموش نکنند و با ۲۰ دقیقه وقت‌گذاری جان سه بیمار را نجات بدهند.

مدیرکل انتقال خون استان فارس اظهار کرد: در روز یکم فروردین در محور حافظیه از ساعت هشت صبح لغایت ۱۳ ظهر و در روز دوم فروردین در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) از ساعت ۱۸ الی ۲۳ شب، در روز پنجم فروردین در محل باغ ارم از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۴ و در روز ششم فروردین در محل باغ عفیف‌آباد از ساعت ۹ لغایت ۱۴ ظهر اتوبوس‌های سیار اکیپ انتقال خون حضور خواهند داشت.

اکبرزاده افزود: همچنین در روز هفتم فروردین از مقابل مجموعه غذاخوری‌های هفت‌خوان واقع در بلوار آیت‌الله ربانی از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۴ و در روزهای هشتم و نهم فروردین از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۴ ظهر در محل تخت‌جمشید اتوبوس‌های سیار خون‌گیری حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در ایام نوروز باتوجه‌به افزایش سفر در این ایام و افزایش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای، افزایش و نیاز به خون در این ایام، افزایش مصرف فرآورده‌های خونی را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل انتقال خون استان فارس تأکید کرد: با توجه نیاز مبرم به تمام گروه‌های خونی مردم دراسرع‌وقت نسبت به اهدا خون به پایگاه‌های اهدا خون مراجعه کنند.