لزوم تسریع در احداث بلوار ورودی بخش بازفت
لزوم تسریع در احداث بلوار ورودی بخش بازفت

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر عسگری‌حسنوند امروز _شنبه ششم اسفند_ در جلسه‌ای با مدیرکل جذب حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری و شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: روستاهای الگی سفلی و علیا، تپاعلیا راکه و شرمک از توابع بخش بازفت چندین سال است که اختصاص برق روستایی را […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر عسگری‌حسنوند امروز _شنبه ششم اسفند_ در جلسه‌ای با مدیرکل جذب حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری و شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: روستاهای الگی سفلی و علیا، تپاعلیا راکه و شرمک از توابع بخش بازفت چندین سال است که اختصاص برق روستایی را مطالبه می‌کنند اما این درخواست تاکنون بی‌نتیجه باقی مانده است.

وی افزود: ۲۰ هکتار زمین زراعی در منطقه مازه‌رشته وجود دارد که حدود ۲۰ تا ۳۰ خانوار از این راه امرار معاش می‌کنند و با وجود اینکه رودخانه‌ای اطراف این زمین وجود دارد اما کشاورزان اجازه برداشت ندارد، لذا از مدیران درخواست داریم اعتباری برای این پروژه اختصاص دهند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: درخواست اهالی این روستا به سازمان جهاد کشاورزی ارسال و پس از بررسی به شرکت آب منطقه‌ای استان ارجاع شد تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم شهرستان کوهرنگ به‌دلیل بارش نزولات آسمانی در مشقت قرار دارند، تصریح کرد: کوهرنگ از محروم‌ترین شهرستان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری است که شهرداری امکانات لازم و نیروی مورد نیاز برای برف‌روبی و امدادرسانی به مردم را ندارد، بنابراین توسعه شهرستان‌های دارای ظرفیت باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

عسگری‌حسنوند ادامه داد: کوهرنگ سردترین شهرستان در کشور است که با توجه به توریست‌پذیر بودن آن، اصلاح راه‌های کوهستانی این شهرستان برای تسریع در ترددها باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

وی افزود: پروژه تونل چری‌وحونی در بخش بازفت زمان‌بر شده و لازم است به منظور کاهش بار ترافیکی و تسهیل در رفت‌وآمدها، در تکمیل این پروژه‌ها تسریع شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه به‌تازگی جلسه‌ای با اطلاع و هماهنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با حضور چند تن از مدیران استانی در بخش بازفت برگزار شد اما تاکنون هیچ‌کدام از مصوبات جلسه اجرایی نشده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه جانمایی بلوار ورودی بخش بازفت در شورای ترافیک مصوب شده است، تسریع در احداث آن باید در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته شهرستان کوهرنگ دچار زلزله شد که با توجه به این شرایط، تسهیلاتی به مردم تعلق گرفت و قرار بود بعضی تسهیلات نیز به‌صورت بلاعوض پرداخت شود اما برای تعدادی واریز شد و مابقی مغفول ماند که باید تکلیف این تسهیلات مشخص شود.

عسگری‌حسنوند با اشاره به لزوم لایروبی رودخانه بازفت و تسریع در روند ساحل‌سازی حاشیه این رودخانه افزود: توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری بخش بازفت ضروری است تا معضلات موجود هرچه سریع‌تر رفع شود، همچنین این منطقه ظرفیت مناسبی برای رونق گردشگری و پذیرش مسافران دارد و نیاز است مسئولان شهری توجه ویژه‌ای به ارتقای این ظرفیت مهم در شهر بازفت داشته باشند.