استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در ارومیه فرهنگ‌سازی شود
استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در ارومیه فرهنگ‌سازی شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی منافی امروز _شنبه پانزدهم مهرماه_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: ارومیه به یکی از شهرهای پرترافیک ایران تبدیل شده و متأسفانه تا امروز نیز هیچ نسخه‌ای برای رفع معضل ترافیک نوشته نشده است.‌ وی ضمن تبریک چهاردهم مهرماه، روز دامپزشک […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی منافی امروز _شنبه پانزدهم مهرماه_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: ارومیه به یکی از شهرهای پرترافیک ایران تبدیل شده و متأسفانه تا امروز نیز هیچ نسخه‌ای برای رفع معضل ترافیک نوشته نشده است.‌

وی ضمن تبریک چهاردهم مهرماه، روز دامپزشک افزود: ایجاد بازارهای روز در سطح مناطق شهر ارومیه کاهش بار ترافیکی را به ارمغان خواهد آورد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: آزادسازی معابر برای اجرای پروژه‌های عمرانی و مسیرهایی که در آینده تبدیل به معابر شهری جدید خواهند شد، یکی از سیاست‌های مهم شهرداری ارومیه باشد.

منافی ضمن انتقاد از اجرا نشدن عملیات آزادسازی پروژه خیابان عطایی به بلوار شهید رجایی یادآور شد: پروژه آزادسازی خیابان عطایی به سمت شهید رجایی و آزادسازی محله جارچی‌باشی پس از گذشت چندین سال عملیاتی نشده است و باید مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ‌سازی لازم در راستای استفاده صحیح و بهینه از وسایل نقلیه عمومی و شخصی انجام نگرفته است، بنابراین دستگاه‌های اجرایی، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری و نهادهای دخیل در فرهنگ‌سازی باید برای ایجاد بسترهای لازم اقدام کنند.

منافی ادامه داد: انجام مطالعه و اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی در بافت تاریخی و هسته مرکزی شهر می‌تواند در کاهش بار ترافیکی مؤثر باشد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: استفاده از طرح‌های اجتماعی در کاهش حجم سفرهای درون‌شهری با خودروهای شخصی و اجرای طرح‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی منوط به تقویت حمل‌ونقل عمومی مدرن و بازسازی شده است.

وی ادامه داد: کمبود سیستم حمل‌ونقل نو، فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، نبود زمان‌بندی دقیق حرکت اتوبوس‌ها، ضعف نظارت و کنترل، همه در افزایش بار ترافیکی شهر ارومیه سهیم هستند که باید برای رفع این مشکلات تدابیر لازم اندیشیده شود.