اجرای طرح فانوس‌های نورانی در منطقه ۱۰ اصفهان
اجرای طرح فانوس‌های نورانی در منطقه ۱۰ اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در نشست ائمه جماعات و فعالان فرهنگی منطقه ۱۰ اصفهان که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه از اجرای طرح‌های مسئله‌محور و پروژه‌محور در منطقه خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس برنامه محله‌های اسلامی، در […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در نشست ائمه جماعات و فعالان فرهنگی منطقه ۱۰ اصفهان که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه از اجرای طرح‌های مسئله‌محور و پروژه‌محور در منطقه خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس برنامه محله‌های اسلامی، در واقع تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب است به‌گونه‌ای که مردم میدان‌دار باشند و محوریت امور به خود مردم سپرده شود تا با پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی مشکلات رفع شود.

وی با بیان اینکه احداث نمازخانه در پارک‌های منطقه ۱۰ اصفهان و اجرای طرح چشمه‌های نورانی دو موضوع مهم و کلیدی در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب است که اجرایی خواهد شد، افزود: در طرح فانوس‌های نورانی، پارک‌های فاقد نمازخانه به نمازخانه مجهز می‌شوند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برای اجرای طرح چشمه‌های نورانی چهار نقطه در سطح این منطقه جانمایی شده است، گفت: در این طرح زمین به‌صورت رایگان در اختیار فعالان فرهنگی قرار خواهد گرفت تا آن‌ها در اجرای طرح سهیم باشند، طرح بسیار خوبی است که به همت و مساعدت فعالان فرهنگی منطقه اجرا می‌شود.

صیرفی‌نژاد با تاکید بر اهمیت وجود مساجد در محله‌ها و با اشاره به فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مساجد خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری عمران معنوی مساجد را تقویت کرد و از ظرفیت شوق‌آوری و شورآفرینی مساجد برای جذب گروه‌های مختلف مردم بهره برد.

وی با بیان اینکه در همین راستا و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، کمیته کمک به فعالیت عمرانی مساجد تقویت می‌شود، ادامه داد: فعالان فرهنگی و اجتماعی منطقه ۱۰ اصفهان با حضور در شهرداری می‌توانند فرم مساعدت و یاری برای اقدامات اجرایی دریافت کنند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری برای کمک به فعالیت‌های فرهنگی و رویدادمحور آماده است، تصریح کرد: شهرداری در تأمین هزینه‌های مالی و معنوی برای اجرای برنامه‌های متنوع در تابستان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

صیرفی‌نژاد با اشاره به اینکه آمادگی داریم تا در اجرای طرح‌های متنوع و متکثر فعالان فرهنگی برای جوانان و نوجوانان یاری و مساعدت کنیم، اظهار کرد: شهرداری برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فعالان فرهنگی حمایت‌های مالی و معنوی را در دستور کار قرار داده است.

اجرای طرح فانوس‌های نورانی در منطقه ۱۰ اصفهان

وی با اشاره به اینکه محله‌محوری در دوره مدیریت ششم یکی از رویکردها است، گفت: اقدامات عمرانی و فرهنگی مختلفی در این منطقه انجام شده است؛ چنان‌که در سال گذشته محله‌های حصه، مصلی، گرکان و ۲۴ متری با رویکرد محله‌محوری آباد شد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: اجرای اقدامات عمرانی و فرهنگی در محله اطشاران در سال آینده در دستور کار قرار دارد.

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان یکی از مناطق وسیع با ظرفیت‌های متنوع و متکثر فرهنگی است، افزود: این منطقه با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۱۰۰ مسجد و ۷۰ خانه فرهنگی و پایگاه بسیج دارد.

وی با بیان اینکه وجود هیئت‌های مذهبی، خیریه‌ها و کانون‌های فرهنگی در این منطقه وظیفه ما را برای همدلی و همراهی سنگین‌تر می‌کند، ادامه داد: شهرداری می‌تواند تجهیزات لجستیکی در اختیار مجموعه‌های فرهنگی قرار دهد تا رویدادهای جدیدی در راستای آگاهی‌بخشی شهروندان برگزار کنند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ضمن قدردانی از فعالان فرهنگی برای حضور در این نشست تصریح کرد: از نظرها و پیشنهادهای فعالان فرهنگی در تمام عرصه‌ها استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست، ائمه جماعات دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند.