اجرای حدود ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در شهر اصفهان توسط شهرداری / «چشمه‌های نورانی» محقق شد
اجرای حدود ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در شهر اصفهان توسط شهرداری / «چشمه‌های نورانی» محقق شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خرسندیم که در روزهای اخیر باران رحمت الهی در اصفهان بارید و در این یکی دو روز هوای شهر بسیار خوب بود که با جریان آب زاینده‌رود برای کشت پاییزه کشاورزان تیز همزمان بود. وی افزود: آرزومندیم هیچ‌گاه شاهد قطع […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خرسندیم که در روزهای اخیر باران رحمت الهی در اصفهان بارید و در این یکی دو روز هوای شهر بسیار خوب بود که با جریان آب زاینده‌رود برای کشت پاییزه کشاورزان تیز همزمان بود.

وی افزود: آرزومندیم هیچ‌گاه شاهد قطع جریان رودخانه زاینده‌رود نباشیم و همچون گذشته جریان دائمی آب در آن وجود داشته باشد و طراوت، نشاط و کسب‌وکار پررونق برای شهروندان اصفهان داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از دستور کارهای جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورا، عملکرد نیمه نخست سال جاری شهرداری بود، خاطرنشان کرد: شهرداری طبق روال، گزارش شش ماهه خود را ارائه کرده بود که در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و در کمیسیون تلفیق با حضور مدیران شهری، در رابطه با ابعاد و جزئیات آن از نظر مباحث درآمدی، هزینه‌ای و پروژه‌های فعال و آن‌هایی که باید در شش ماهه دوم فعال شود، مواردی مطرح و بررسی‌های لازم انجام شد.

وی اضافه کرد: طرحی از دو سال پیش با عنوان «چشمه‌های نورانی» در شهر و شهرداری اصفهان برای شناخت نقاطی که از بعد کاربری‌های فرهنگی و مذهبی مقداری کمبود دارد و ساخت‌وسازهای مسکونی و تجاری در آن توسعه یافته، اما خدمات شهری آن کمتر توسعه پیدا کرده است، ردیفی در بودجه امسال داشت که در این جلسه متولیان این امر گزارش پیشرفت آن را ارائه دادند و با توجه به شرایط خوب آن، در سال جاری توانسته تا حدودی به اهداف خود دست پیدا کند.

با توجه به اینکه دولت اعلام کرد کل مشترکان اعم از خانگی و تجاری را برای استفاده از اینترنت پرسرعت به شبکه فیبر نوری متصل می‌کند، تمام دوربین‌های تقاطع‌ها و تابلوهای نمایشگر به این شبکه متصل شده است

نورصالحی ادامه داد: بر اساس بند «ت» تبصره ۶ بودجه امسال اگر تخلف انجام شده در ساختمان متخلف اصول سه‌گانه فنی، بهداشتی و شهرسازی رعایت و تجاوز به املاک و معابر مجاور، پیش‌آمدگی و تغییر کاربری باغات و فضای سبز اتفاق نیفتاده است و رأی قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ تا سال ۱۴۰۰ صادر شده باشد، قابلیت تبدیل به جریمه را دارد که در این مورد گزارشی از پیشرفت آن و بعضی ناهماهنگی‌ها و قانون درآمد پایدار شهرداری مطرح شد و به جمع‌بندی‌هایی رسیدیم.

وی اضافه کرد: البته کلان‌شهرها درخواست تمدید این موضوع را داشتند که مصوبه مجلس برای تحقق آن نیاز است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه دولت اعلام کرد کل مشترکان شامل خانگی و تجاری را برای استفاده از اینترنت پرسرعت به شبکه فیبر نوری متصل می‌کند و حدود ۴۰۰ کیلومتر فیبرنوری در سطح اصفهان توسط شهرداری این کلان‌شهر اجرا شده، تمام دوربین تقاطع‌ها و تابلوهای نمایشگر به این شبکه متصل شده است و چالش‌هایی در رابطه با نحوه مشارکت شهرداری‌ها در پروژه وجود داشت که طی یکی دو هفته اخیر جلساتی با مسئولان وزارت ارتباطات برگزار و گزارش آن در جلسه ارائه شد.

نورصالحی اضافه کرد: در ادامه جلسه کمیسیون تلفیق در رابطه با موضوع فاوا، شهر هوشمند، فعالیت‌های سازمان فاوا در حوزه‌های مختلف سامانه‌های شهروندی و خدمات الکترونیکی شهرداری به‌ویژه شهرسازی و اجرای شبکه فیبر نیز موارد مطرح شد.

وی اضافه کرد: همچنین مدیران شرکت‌های متروی منطقه اصفهان و شرکت توسعه سیاحتی سپاهان که زیرمجموعه شهرداری هستند، در کنار ارائه گزارش تفریغ بودجه سال گذشته و گزارش حسابرس و بازرس آن، نکاتی در مورد برنامه‌ها و فعالیت‌های خود ارائه کردند.